همشهری آنلاین: نایب رئیس مجلس با انتقاد از وزارت کشور در ثبت نام های انتخابات ریاست جمهوری گفت: شاخص «رجل سیاسی» یعنی اینکه نمی توان از یک جوان ۱۸ ساله در ستاد انتخابات ثبت نام کرد.

به گزارش مهر، محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا در پایان جلسه علنی يكشنبه-27 فروردين-مجلس و در تذکر شفاهی به مسئولان با اشاره به ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در روزهای گذشته اظهار داشت: شرایط به گونه ای بود که علاوه بر اینکه هر کسی به خودش اجازه می داد که با هر شرایطی برای نامزدی ثبت نام کند، متاسفانه صدا و سیما هم با مصاحبه های خود به این فضا دامن می زد.

وی افزود: صدا و سیما با افرادی در کوچه و خیابان مصاحبه می کرد و می پرسید آیا شما نمی خواهید ثبت نام کنید!؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با این کار هم مساله جایگاه ریاست جمهوری را به استهزا کشاندند و هم برای رسانه های بیگانه خوراک تبلیغاتی تهیه کردند؛ مسئولان صدا و سیما برای برنامه های آینده تدبیری بیندیشند که این مساله پیش نیاید.

پس از تذکر این نماینده، علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که اداره بخش پایانی جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به وی اظهار داشت: تذکر شما تا حد زیادی وارد است البته این ایراد به وزارت کشور هم وارد است که از هر کسی ثبت نام می کند.

وی افزود: درست است که بسیاری از ملاک ها در قانون به صورت جزیی نیامده ولی همان ملاک های کلی هم نشان می دهد که نباید از خیلی ها ثبت نام کرد.

مطهری خاطرنشان کرد: به عنوان مثال بر اساس شاخص «رجل سیاسی» یعنی نمی توان از یک جوان ۱۸ ساله ثبت نام کرد.

کد خبر 367168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha