شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خیرین در حوزه وزارت علوم، پرداخت هزینه یک هزار و ۲۰۰ دانشجوی بورسیه را در سال ۹۶ تعهد کردند.

به گزارش ايرنا، مجتبی صدیقی در حاشیه مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی چهار طرح دانشگاه مازندران افزود: در حال حاضر 63 بنیاد خیرین در دانشگاه‌های کشور فعال هستند و تا کنون در زمینه سخت‌افزاری اعم از ساخت‌وساز کمک‌های قابل توجهی کرده‌اند.

معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري بیان کرد: این خیرین همچنین کمک هزینه دانشجویان بورسیه را تعهد کردند که مقرر شد هزینه تعداد یک هزار و 200 دانشجویی را که در سال جدید بورسیه شدند پرداخت کنند.

وی اظهار داشت: دانشجویان فرصت دارند تا با معرفی به وزارت علوم، از این اعتبار برای ادامه تحصیل و بورس استفاده کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته به تمام درخواست‌های وامی که از سوی دانشجویان شده بود و معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها تائید کردند به طور کامل پرداخت شده و بدون تردید این رویه در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: هم اکنون سه هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار در صندوق رفاه دانشجویان وجود دارد که امیدواریم به دانشجویان پرداخت شود.

وی گفت: در دولت تدبیر و امید به جز سال 94 تمامی اعتبارات برای دانشگاه‌های کشور تخصیص یافته و در سال گذشته نیز 100 درصد اعتبارات برای دانشگاه‌ها اختصاص یافت.

معاون وزیر علوم بیان داشت: در حوزه فرهنگی در دولت تدبیر و امید فضای مناسب‌تری در دانشگاه‌ها به لحاظ سلامت و قانون بر دانشجویان حاکم شده است و باید مجوزهای جدید برای تشکل‌های جدید دانشجویی در دانشگاه‌های کشور صادر شود.

صدیقی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده در سه سال اخیر سرانه فضای ورزشی در دانشگاه‌ها به یک مترمربع رسیده است که در تلاش هستیم تا این آمار را به 1.5 مترمربع افزایش دهیم.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در دانشگاه مازندران وجود دارد در چهار سال آینده این دانشگاه باید خود را در رده 13 دانشگاه برتر کشور قرار دهد.

کد خبر 367058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha