مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۰
۰ نفر

چندروز پس از آنکه یک مقام محلی عراقی اعلام کرد که ۳شهروند این کشور، احتمالا به‌دلیل مصرف داروی ایرانی فوت کرده‌اند، وزیر بهداشت دولت عراق اعلام کرد که این مسئله درست نیست.

داروی دیابت

به گزارش همشهري، برخي رسانه‌هاي عربي وابسته به كشورهاي خليج‌فارس در روزهاي گذشته روي مرگ 3شهروند عراقي مانور تبليغاتي داده‌اند. باسم كبان الكرعاوي، رئيس كميته بهداشت در شوراي استان ديوانيه ادعا كرده بود كه اين سه نفر براثر مصرف يك داروي ساخت ايران كه در بيماري‌هاي دستگاه عصبي كاربرد دارد، جان باخته و تعدادي نيز دچار آسيب‌ديدگي شده‌اند.

در همين حال عديله خمود، وزير بهداشت و محيط‌زيست عراق، در واكنش به فضاسازي برخي رسانه‌ها گفت: داروهاي ايراني جزو بهترين داروهاست و اثرگذاري و كيفيت آن به اثبات رسيده است. وزير بهداشت و محيط‌زيست عراق در واكنش به تبليغات منفي عليه داروهاي ايراني كه اعتماد عمومي را در عراق به‌دست آورده است نيز اعلام كرد كه درصورت نياز شخصا داروي ايراني مصرف مي‌كند.

در همين حال حسن دانايي‌فرد، سفير كشورمان در عراق كه به تازگي مأموريتش به اتمام رسيده است در گفت‌وگو با خبرگزاري ايرنا مرگ 3شهروند عراقي بر اثر مصرف داروي ايراني را قويا رد كرد. وي افزود: بعد از تحقيقات و پيگيري‌هاي انجام گرفته، مشخص شد كه ادعاي مرگ اين 3نفر بر اثر مصرف داروي ايراني، از اساس صحت ندارد.

به گزارش همشهري، رقباي تجاري جمهوري اسلامي ايران در بازار عراق، تمام تلاش خود براي بيرون‌راندن كالاهاي توليد ايران از بازار اين كشور را به‌كار بسته‌اند. به‌طور مثال، 3سال قبل نيز در جريان عقد قرارداد عراق با طرف‌هاي ايراني، شايعه كردند كه مسموميت تعدادي از شهروندان عراقي به‌خاطر مصرف مواد غذايي توليد ايران اتفاق افتاده تا بتوانند از امضاي آن قرار داد جلوگيري به عمل آورند.

کد خبر 366724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha