مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

۳تحقیق و تفحصی که قرار بود از وزارت بهداشت و معاونت‌های آن انجام بگیرد، منتفی شده است.

وزارت بهداشت

محمدنعيم اميني‌‍‌فرد، عضو كميسيون بهداشت مجلس در اين‌باره به همشهري گفت: پس از بررسي موضوع مطروحه در نهايت براساس ماده ۲۰۴ آيين‌نامه داخلي و پس از ارجاع پاسخ‌هاي واصله از دستگاه‌هاي مورد نظر به كميته‌هاي مربوطه و بررسي‌هاي انجام شده نهايتاً اعضاي كميسيون به موضوع طرح تفحص، رأي منفي دادند.

وي افزود: در ۳ موضوع مورد بحث يعني نحوه اختصاص و توزيع منابع در طرح تحول سلامت، نحوه اجراي طرح نظام سلامت و عملكرد سازمان غذا و دارو، با حضور معاونان وزارت بهداشت و نمايندگان بررسي‌هاي لازم انجام شده است.

اميني‌فرد خاطرنشان كرد: تحقيق و تفحص‌ها، نخستين بار ۲۹تيرماه ۹۵ كليد خورد و چندين بار ديگر هم مطرح شد و به اصرار برخي منتقدان، جلسات متعددي برگزار شد.سخنگوي كميسيون بهداشت درباره جزئيات جلسه ديروز كميسيون بهداشت گفت: به‌طور تخصصي و غيرعلني جلسه‌اي برگزار شد و كميته‌هايي كه از طرف كميسيون مأمور شده بودند، گزارش‌هاي خود را اعلام كردند.

وي افزود: مخالفان و موافقان صحبت كردند و با انجام رأي‌گيري، نتيجه اين شد كه براساس اجراي ماده ۲۰۴ آيين‌نامه داخلي پس از ارجاع پاسخ‌هاي واصله از دستگاه‌هاي مورد نظر به كميسيون‌هاي مربوطه و طرح تفحص از اين ۳ موضوع با اكثريت آرا به جريان نيفتد. با اين حال، اميني‌فرد گفت: اگر احدي از درخواست‌كنندگان طرح تفحص همچنان اصرار داشته باشند و ضرورتي به انجام طرح تحقيق و تفحص ببينند، حتماً در جلسه علني مجلس مطرح خواهند كرد كه در آن صورت مقامات وزارت بهداشت و شخص وزير هم موظف هستند كه پاسخگوي عملكرد خود باشند.

  • محورهاي تحقيق و تفحص از سازمان غذاودارو

اگرچه كميسيون بهداشت به طرح تحقيق و تفحص از سازمان غذاودارو روي خوش نشان نداد اما به‌نظر مي‌رسد حاميان اين طرح، در صحن علني مجلس درخواست خود را مطرح كنند. عدم‌شفافيت در واردات دارويي، ادعاهايي درباره فرار مالياتي و عدم‌پرداخت عوارض گمركي در برابر داروهاي مالياتي، تغيير قيمت و كاهش شيرخشك در قبل و بعد از طرح تحول سلامت، عدم‌شفافيت يارانه براي داروهاي خاص و شركت‌هاي توليدي، ضربه به شركت‌هاي توليدي داخلي كشور به بهانه‌هاي توليد تحت ليسانس كه منجر به تعطيلي و غيرفعال شدن برخي شركت‌هاي دارويي شده و نكات ديگري از اين دست، مواردي است كه به گفته سخنگوي كميسيون بهداشت در اين تحقيق و تفحص مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

کد خبر 366556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha