همشهری آنلاین: سومین جشنواره بین‌المللی فیلم «نهج» با حضور فیلم‌های مستند، داستانی و انیمیشن از ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ به مدت چهار روز در شهر کربلا برگزار شد.

darvish

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این جشنواره، منتخب آثار برگزیده کشورهای عراق، انگلستان، مصر، برزیل، هند، ایتالیا، آلمان، استرالیا و ایران در جشنواره یادشده به‌ نمایش و داوری گذاشته شد.

فیلم سینمایی رستاخیز ساخته احمدرضا درویش به‌عنوان مهمان ویژه در آخرین روز جشنواره به‌نمایش درآمد و مورد استقبال قرار گرفت.

دکتر سیدحیدر - مدیر شبکه تلویزیونی کربلا و دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم نهج - در اختتامیه این جشنواره، ضمن ارج‌گذاری بر آوازه جهانی سینمای ایران، لوح تقدیر و نشان ویژه سومین جشنواره بین‌المللی فیلم «نهج» را به احمدرضا درویش - کارگردان فیلم رستاخیز - اهدا کرد.

فیلم رستاخیز در سی‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در ۱۱ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود و در نهایت در ۸ بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شد. رستاخیز همچنین بهترین فیلم‌نامه بخش بین‌الملل (جایزه ویژه - مصطفی عقاد) بیرق طلایی را از آن خود کرد.
رستاخیز در کشور عراق، در چند بخش بین‌الملل به‌عنوان میهمان دعوت شده که مورد استقبال چشمگیری قرار گرفته و از طرف مسئولان و برگزارکنندگان این جشنواره‌ه ، جوایزی به این فیلم اهدا شده است که از جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: بهترین فیلم در جشنواره بین‌المللی «فیلم بغداد» 2015، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره بین‌المللی «فیلم بغداد» 2015، جایزه ویژه بهترین کارگردانی در جشنواره بین‌المللی فیلم «غدیر» در شهر نجف 2016، لوح تقدیر و نشان ویژه سومین جشنواره بین المللی فیلم «نهج» در شهر کربلا 2017.

کد خبر 366220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha