به‌دنبال حمله وحشیانه گروهی از جوانان شهر لندن به یک نوجوان ایرانی و جراحت شدید پسر نوجوان، پلیس اعلام کرد که تا‌کنون ۱۳نفر در ارتباط با این حمله دستگیر شده‌اند.

جوان ایرانی

جمعه‌شب گذشته نوجوان 17ساله ايراني به نام احمد با 2نفر از دوستان خود در ايستگاه اتوبوسي در منطقه كرويدون در جنوب لندن منتظر ايستاده بود كه ناگهان عده‌اي به آنها حمله كردند. مهاجمان دقايقي قبل از حمله زماني كه با نوجوان ايراني روبه‌رو شده بودند، از او پرسيده بودند اهل كجاست و وقتي فهميده بودند كه وي يك مهاجر است تعقيبش كرده و در نهايت به او و دوستانش حمله كردند. آنها نوجوان ايراني و دوستانش را به باد كتك گرفتند طوري كه اصابت ضربات متعدد به سر پسر نوجوان باعث جراحات جدي در جمجمه و صورت وي شد.

مهاجمان پس از اين حمله فرار كردند و شاهدان به كمك پسر مجروح رفتند و او و دوستانش را به بيمارستان منتقل كردند. درحالي‌كه پسر ايراني در شرايط بحراني به سر مي‌برد، دوستان او نيز دچار جراحات جزئي شده‌ بودند كه تحت درمان قرار گرفتند. به‌دنبال اين حادثه، تحقيقات پليس براي شناسايي و دستگيري مهاجمان شروع شد و مأموران در همان ابتدا اين فرضيه را مطرح كردند كه اين حمله با انگيزه نژادپرستي رخ داده است.

ماموران پليس در ادامه تحقيقات در ابتدا 7پسر جوان و نوجوان را دستگير كردند و در ادامه موفق شدند هويت 6نفر ديگر از متهمان را نيز شناسايي و آنها را دستگير كنند. در ميان متهمان يك نوجوان 15ساله نيز حضور دارد. پليس مي‌گويد كه مهاجمان بيش از 20نفر بودند و تمامي دستگيرشدگان پس از انتقال به دادگاه به اختلال و گسترش خشونت متهم شده‌اند. به گفته پليس در ميان متهمان چند زن هم به چشم مي‌خورند و 3نفر از متهمان عامل اصلي اين حمله هستند كه تحقيق از آنها و جست‌وجو براي دستگيري ساير مهاجمان ادامه دارد.

در همين حال يكي از دوستان نوجوان ايراني در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: احمد، پسر بسيار خوب و آرامي بود. او به خوبي انگليسي صحبت مي‌كرد و در دانشگاه شاگرد ممتاز بود و براي درس خواندن به‌شدت تلاش مي‌كرد. او ادامه داد: بسياري از مهاجران كه به تازگي وارد انگليس مي‌شوند، به‌دليل اينكه نمي‌توانند به خوبي به زبان انگليسي حرف بزنند، توسط برخي‌ها مسخره مي‌شوند. آنها زماني كه متوجه مي‌شوند ما مهاجريم، ما را تهديد مي‌كنند و مي‌گويند كه اگر از كشورشان خارج نشويم، بلايي بر سرمان مي‌آورند. براساس اين گزارش نوجوان ايراني همچنان در بيمارستان به سر مي‌برد و تلاش براي نجات جان او ادامه دارد.

کد خبر 366078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha