همشهری آنلاین: مدیر کل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از برنامه‌ریزی و پذیرایی از اقشار مختلف مردم و مسافران و زائران نوروزی در امامزادگان و اماکن متبرکه کشور در روز ۱۳ فروردین روز طبیعت خبر داد.

Shrine

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید محمد کاظم موسوی متقی در گفت و گویی ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام عید نوروز، حلول ماه رجب و میلاد امام باقر(ع) و تسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع) اظهار داشت: ویژه برنامه‌های طرح نوروزی آرامش بهاری به همت هیئت امناء، خدام و همکاران عزیز در ادارات کل اوقاف استانها و شهرستانها و همچنین ستاد مرکزی طرح آرامش بهاری سازمان اوقاف و امور خیریه در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با موفقیت و استقبال خوب مردم و مسافران و زائران نوروزی در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه در روز ۱۳ فروردین؛ روز طبیعت بسیاری از مسافران، شهروندان و هموطنان در فصاهای سرسبز و طبیعت اوقات خود را سپری خواهند کرد، افزود: از آنجایی که تقریبا ۲۵ درصد از بقاع متبرکه در مناطق کوهستانی، ۳۰ درصد در مناطق میان راهی و نیمی از آنها درخارح از شهرها و در مناطق سرسبز و مفرح قرار دارند مسلما مقصد گردشگری بسیاری از هموطنان در روز طبیعت خواهند بود.

موسوی متقی خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های خاصی را برای حضور هموطنان در روز طبیعت در بقاع متبرکه تدارک دیده است که برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر با حضور روحانیون و مبلغان اعزامی یکی از این برنامه‌ها است.

وی فعالیت خیمه‌های معرفت و حضور مبلغین را یکی دیگر از این برنامه‌ها در روز طبیعت عنوان کرد و یادآور شد: در حوزه‌های مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی و خانوادگی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان تدارک ویژه‌ای از سوی سازمان اوقاف در روز طبیعت دیده شده است.

مدیر کل امور فرهنگی سازمان اوقاف تصریح کرد: بیش از ۱۲۰۰ بقعه از بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری در سراسر کشور، دارای ایستگاه صلواتی جهت پذیرایی از عموم زائران و مسافران عزیز هستند و همچنین در بیش از یک هزار بقعه نیز امکانات برای اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و خدماتی در راستای قطب فرهنگی شدن امامزادگان در جامعه گام‌های بلندی در کشور برداشته شود و اماکن متبرکه به جایگاه واقعی خود برسند.

کد خبر 365724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha