همشهری آنلاین: خبرنگاران تمام خبرگزاری‌های ایتالیا در روز برگزاری مراسم شصتمین سالگرد معاهده رم دست به اعتصاب ۲۴ ساعته زدند.

 اعتصاب سراسری خبرگزاری های ایتالیا در روز مراسم سالگرد معاهده رم

 در پی فراخوان هیات مدیره سردبیران خبرگزاری‌های ایتالیا، خبرنگاران تمام خبرگزاری های این کشور ، در روز برگزاری مراسم شصتمین سالگرد 'معاهده رم' دست به یک اعتصاب ۲۴ ساعته زدند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری های ایتالیا روز شنبه برای نخستین بار در تاریخ این کشور، دست به یک اعتصاب هماهنگ و سراسری 24 ساعته زدند.

خبرگزاری های ایتالیاازجمله خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا)، از ساعت 6 روز شنبه تا ساعت 6روز یکشنبه دست از کار کشیدند و انتشار اخبار و بروز رسانی تارنمای آنها ، در تمامی بخش ها متوقف شده است.

این اعتصاب در پی فراخوان هیات مدیره سردبیران خبرگزاری های 'انسا' ، 'اجی'، 'Adnkronos' ، ایل سوله'، 'اسکانیوز'، 'دیره'، 'لاپرس'، 'ایل ولینو' ، 'Radiocor Plus'، '9Colonne'و'اسکای تی جی 24' انجام شده است.

این در حالی بود که رهبران 27 کشور اروپایی روز شنبه در شهر رم برای شرکت در مراسم شصتمین سالگرد 'معاهده رم' گردهم آمده و بیانیه مشترکی را امضا کرده اند، اما سکوت خبرگزاری های سراسر کشور باعث شده است تا این مهم بازتاب چندانی نداشته باشد.

هیات مدیره خبرگزاری های ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد: کمیته هماهنگی هیات تحریریه خبرگزاری های ایتالیا با توجه به عدم پاسخگویی از سوی دولت به درخواست آنها تصمیم به برگزاری اعتصاب 24 ساعته گرفته است.

این اعتصاب در روز مهمی برای اروپا و برای ایتالیا (مراسم معاهده رم) برگزار می شود، برای همین 800 خبرنگار خبرگزاری های سراسر کشور از سرجو ماتارلا رئیس جمهوری و نهادهای ملی و اتحادیه اروپا و افکار عمومی، برای سکوت خبری که تمام سیستم اطلاع رسانی در ایتالیا برروی آن تکیه می کند، ابراز تاسف می کنند.

هیات مدیره خبرگزاری ها در یاداشتی اعلام کرد: ما از 'لوکا لوتی' وزیر ورزش با مسئولیت بخش اطلاع رسانی، درخواست کردیم تا با هیات تحریریه دیدار و برای یک گفت و گوی واقعی جهت حل مناقصه قریب الوقوع اروپایی در این بخش، اعلام آمادگی کند زیرا این مناقصه اروپایی در این بخش می تواند پایداری خبرگزاری ها را به خطر بیاندازد. خبرگزاری های ایتالیا با آگاهی از نقش مسئولیتی که در کشور دارند، در قبال عدم پاسخگویی دولت دست از کار کشیدند که خود نخستین اعتصاب در تمام بخش های اطلاع رسانی در تاریخ این کشور محسوب می شود.

کد خبر 365564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha