همشهری آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز سال ۱۳۹۶ سال «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» با حضور در حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران این حرم نورانی سخنرانی کردند.

اهم محورهای سخنان ایشان بدین شرح است:

*اولویت دشمن مسائل اقتصادی است، دشمنان جمهوری اسلامی برای اینکه بتوانند اهداف خود را درباره ایران و جمهوری اسلامی محقق کنند، به دنبال راهکارهای اقتصادی یا به بیان بهتر ضربه زدن اقتصادی به ملت ایران هستند.

*هدف دشمن این است که بتواند با فشار اقتصادی ملت ایران را نسبت به جمهوری اسلامی دلسرد و دلزده کند و میان ملت ایران و نظام اسلامی فاصله بیندازد.

*دشمن نادان و بی ایمان ما سال هاست که دارد این تلاش را می کند اما موفق نشده و از این پس هم موفق نخواهد شد.

*راهپیمایی ۲۲ بهمن و جلسات محرم، رمضان، اعتکاف و راهپیمایی اربعین مربوط به یک سلیقه سیاسی نیست، بلکه متعلق به سلایق گوناگون کشور است.

*دشمنان در تبلیغات وسیع خود تلاش می‌کنند تا کمبودهای معیشتی و اقتصادی را به نظام اسلامی نسبت بدهند. آنها می‌خواهند این‌گونه وانمود کنند که نظام اسلامی قادر نبوده و نیست که مشکل اقتصادی ملت ایران را حل کند؛ این حرف خلاف واقع است.

*خدماتی که جمهوری اسلامی به ایران و ملت ایران در این مدت کرده، اگر بخواهیم با قبل از دوران اسلامی یعنی دوران طاغوت مقایسه کنیم، می بینیم که بزرگ و ارزشمند بوده است.

*ضعف‌هایی هم وجود دارد که این ها مربوط به کمبودهای مدیرانی است که در بخش‌های مختلف مشغول به کارند.

*هیچ کشوری به اندازه ایران در دنیا نفت و گاز ندارد، بیخود نیست که قدرت‌های سلطه‌گر مانند آمریکا به ایران چشم طمع دارند. این آرزوی همیشگی آنها بوده و قطعاً این آرزو را به گور خواهند برد.

*صاحبنظران اقتصادی مشکل عمده را در رکود و بیکاری می‌بینند، حق هم با آنهاست.

*در اوایل سال گذشته روی کارگاه‌های کوچک و متوسط تأکید کردم و مسئولین هم 15 هزار میلیارد تومان روی این مسئله بودجه گذاشتند تا 20 هزار کارگاه کوچک را تحرک بدهند و از رکود خارج کنند البته یک مقدار دیر شد اما در هر صورت، انجام شد.

*برخی از شاخص‌ها مانند تورم خوب است که کاهش را نشان می‌دهد اما شاخص بیکاری بنابر آمارهای رسمی خود مسئولان افزایش را نشان می‌دهد. رشد اقتصادی مثبت را نشان می‌دهد اما رشد اقتصادی منفی است.

*در بخش‌هایی مانند نفت پیشرفت و در معدن و مسکن عقب‌رفت داریم.

* یکی از بلاهای اجتماعی و اخلاقی ما، مارک‌های خارجی است که به رخ هم می‌کشیم؛ یک مسابقه‌ای در این باره به راه افتاده است.
می‌توانیم به کمک رونق تولید، جلوی این بلای فرهنگی را بگیریم.

*خواسته ما در درجه اول از ملت این است که همه آحادی که می‌توانند به لحاظ قانونی رأی بدهند، در انتخابات حضور پرشور داشته باشند.

*در امر انتخابات باید مرّ قانون رعایت شود، نتیجه انتخابات ملت هر چه شد، معتبر است.

*من در انتخابات دخالت نمی‌کنم و نمی‌گویم که این را انتخاب کنید یا آن را انتخاب نکنید؛ اما در یکجا در انتخابات دخالت می‌کنم آن هم جایی که کسانی بخواهند در برابر رأی مردم بایستند و رأی مردم را بشکنند.

*هر کسی بخواهد با نتیجه آرای مردم دربیفتد، من در برابرش می‌ایستم.

*در انتخابات 76، 84، 88 و 92 گاهی مقابل چشم مردم بوده و مردم مطلع شدند و گاهی هم مردم مطلع نشدند اما حقیر در جریان قرار گرفتم.

*در همه این سال هایی که آرا شمرده شده، کسانی بودند که می خواستند در مقابل انتخابات بایستند اما در سال 88 آشکار شد و در خیابان ها اردوکشی کردند، اما در دیگر سال ها جور دیگری بوده است.

*نتیجه انتخاب مردم هر چه که هست، باید تحقق پیدا کند.

کد خبر 365377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha