جوان ۲۷ ساله که در ماجرای آتش‌سوزی و مرگ مادر و دختری در مشهد دستگیر شده بود، پس از ساعت‌ها بازجویی‌ قضایی-پلیسی به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

او مدعي شده كه براي ترساندن صاحبخانه دست به اين كار زده اما هنوز تحقيقات براي مشخص شدن انگيزه اصلي او ادامه دارد.
اين حادثه بامداد دوشنبه در خيابان شهيد صادقي مشهد رخ داد. به‌دنبال آتش‌سوزي و پس از آن انفجار در آپارتمان طبقه دوم يك ساختمان مسكوني، آتش‌نشانان راهي محل حادثه شدند و در همان بررسي‌هاي اوليه مشخص شد زن جواني به همراه دختر 8ساله‌اش در اين حادثه جان‌باخته‌اند. پدر خانواده اما پس از آتش‌سوزي خود را از پنجره به بيرون پرت كرده بود كه به‌شدت آسيب ديده و توسط امدادگران به بيمارستان منتقل شده بود.

وقتي مشخص شد كه آتش‌سوزي عمدي بوده، ماجرا به قاضي علي‌اكبر احمدي‌نژاد، بازپرس جنايي مشهد گزارش و تحقيقات در اين زمينه آغاز شد. بررسي‌هاي مأموران نشان‌مي‌داد آن شب زماني كه قربانيان در خواب بودند، فردي از زير در آپارتمان اقدام به پاشيدن بنزين به داخل خانه كرده و آنجا را به آتش‌ كشيده است. پيدا شدن دري كه متعلق به ظرف مخصوص نگهداري بنزين بود در راهرو نيز نشان مي‌داد كه عامل جنايت پس از آتش‌زدن خانه ظرف را با خود برده اما در آن را جا گذاشته است. ادامه تحقيقات، كارآگاهان را به جواني 27ساله رساند كه با اين خانواده آشنا و از مدتي قبل با آنها دچار اختلاف شده بود.

مرد جوان در خانه‌اي مجردي به تنهايي زندگي مي‌كرد كه مأموران راهي آنجا شدند و وي را دستگير كردند. او اما در بازجويي‌ها اظهار بي‌گناهي كرد و مدعي شد كه در اين ماجرا نقشي ندارد. با اين حال مأموران ظرفي در خانه‌اش پيدا كردند كه خالي بود اما بوي بنزين مي‌داد. مرد جوان مي‌گفت كه مدتي قبل در اين ظرف بنزين نگهداري مي‌كرده اما چند روز پيش همه آن را داخل باك ماشينش ريخته است.

با اين حال ظرف مورد نظر بدون در بود و در نهايت مشخص شد دري كه در خانه قربانيان پيدا شده، متعلق به همين ظرف بوده است. در چنين شرايطي مرد جوان به اداره آگاهي منتقل شد اما همچنان منكر جنايت بود. صبح ديروز، اين حسابدار 27ساله به دادسراي مشهد منتقل شد و مقابل قاضي احمدي‌نژاد قرار گرفت.

بازجويي و تحقيق از او چند ساعتي به طول انجاميد و در نهايت مرد جوان به آتش‌زدن خانه قربانيان اعتراف كرد. او مدعي شد با آنها اختلاف داشته و مي‌‌خواسته با اين كار صاحبخانه را بترساند و قصد كشتن آنها را نداشته است. در چنين شرايطي قاضي جنايي براي او قرار بازداشت صادر كرد و تحقيقات از وي براي مشخص‌شدن انگيزه اصلي‌اش ادامه دارد.

کد خبر 365116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha