سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

مامور پلیس که در جریان تعقیب و گریز، متهمی را هدف گلوله قرار داده و باعث مرگ او شده بود، در دادگاه کیفری محاکمه شد اما قضات دادگاه وی را از اتهام قتل عمدی تبرئه کردند و حکم به آزادی‌اش دادند.

چندي قبل زني نزد پليس رفت و از پسر جواني كه او را تا يك‌قدمي حادثه‌اي شوم پيش برده بود، شكايت كرد. زن جوان گفت: در خانه تنها بودم كه از بالكن صدايي آمد. همين كه پرده را كنار زدم ناگهان جواني در بالكن را باز كرد و وارد شد. او كه فهميده بود در خانه تنها هستم با تهديد وارد شد و مي‌خواست من در مورد آزار و اذيت قرار دهد اما با خواهش و التماس او را از اين كار منصرف كردم و چون صداي در آمد گفتم شوهرم پشت در است و او از همان راهي كه آمده بود، فرار كرد.

به‌دنبال اين شكايت تحقيقات پليس در اين‌باره آغاز شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه متهم همدست ديگري نيز داشته است. آنها در حقيقت اعضاي يك باند سرقت دونفره بودند و براي سرقت از خانه مجاور به آنجا رفته بودند كه متهم اصلي وقتي متوجه شد زن جوان در خانه تنهاست، نقشه تعرض به وي را كشيده بود.

با شناسايي هويت متهمان تلاش‌ها براي دستگيري آنها آغاز شد تا اينكه مأموران به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد متهمان ساكن شرق تهران هستند. به همين دليل گروهي از مأموران براي دستگيري آنها راهي اين منطقه شدند. هرچند آنها موفق شدند يكي از متهمان را بازداشت كنند اما متهم اصلي دقايقي قبل گريخته بود. شواهد حاكي از آن بود كه او سوار بر خودرواش از طريق آزاد‌راه در حال فرار است.

اين فرصت خوبي بود تا مأموران بتوانند متهم فراري را به دام بيندازند. به همين دليل گروه ديگري از مأموران در نزديكي عوارضي با ايجاد ترافيك مصنوعي به كمين وي نشستند. چند دقيقه بعد كمي مانده به عوارضي متهم متوجه حضور مأموران شد. او كه فاصله زيادي با دستگير شدن نداشت خودرواش را متوقف و مسافتي را خلاف جهت حركت كرد اما در ادامه خودرواش را رها كرد و با پاي پياده گريخت.

مأموران كه وي را تحت نظر داشتند به تعقيب او پرداختند. او حاضر نبود خودش را تسليم كند و به فرمان ايست پليس نيز بي‌توجهي مي‌كرد. در اين شرايط يكي از مأموران پس از شليك چند تير هوايي متهم را هدف گرفت و شليك كرد. در جريان اين تعقيب و گريز 2گلوله، يكي به پا و ديگري به سر متهم اصابت و او را زمينگير كرد. به اين ترتيب متهم به بيمارستان منتقل شد اما شدت جراحاتش به حدي بود كه جان خود را از دست داد.

با مرگ متهم تحت تعقيب تحقيقات از ماموري كه وي را هدف قرار داده بود، آغاز شد. او در اين حادثه 14گلوله شليك كرده بود و بايد در اين‌باره توضيح مي‌داد. به اين ترتيب پرونده اين حادثه به شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.

در جلسه محاكمه مأمور پليس كه ديروز به رياست قاضي اصغر عبداللهي و با حضور قاضي كيخا برگزار شد، مأمور پليس به‌عنوان متهم در جايگاه ايستاد و در دفاع از خود گفت: من قانون به‌كارگيري سلاح را رعايت كرده‌ام. از سويي گلوله‌ها در جريان تعقيب و گريز و در حالتي نامتعادل به وي اصابت كرد و من عمدي در به قتل رساندن وي نداشتم. اظهارات وي در حالي بود كه اولياي دم مقتول نيز با دريافت ديه اعلام گذشت كرده بودند. در اين شرايط قضات دادگاه وارد شور شدند و با توجه به ماده 5آيين‌نامه اجرايي قانون به‌كارگيري سلاح مأمور پليس را از اتهام قتل عمدي تبرئه كردند و حكم آزادي وي صادر شد.

کد خبر 365112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha