دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به پرسش همشهری مبنی بر اینکه برخی شهروندان می‌گویند با سرعت مجاز رانندگی کرده‌‌ایم ولی جریمه شده‌ایم، گفت: «دوربین‌های هوشمند نصب شده در جاده‌ها میانگین فاصله و زمان رسیدن از یک دوربین به دوربین بعدی را نیز محاسبه و در صورت رعایت‌نشدن سرعت مجاز راننده متخلف را جریمه می‌کنند.»

همه جاده زیر نگاه دوربین

سردار تقي مهري در حاشيه طرح آماده‌باش نوروزي همياران پليس كه در مدرسه انديشه تهران برگزار شد با بيان اينكه قرار است تا سال آينده در 34هزار كيلومتر از جاده‌هاي شرياني هزار و 888دوربين ثبت تخلفات نصب شود، افزود: «تاكنون 600دوربين نصب شده است. اين دوربين‌ها هوشمند هستند و سرعت بين 2دوربين را نيز ثبت مي‌كنند به‌گونه‌اي كه راننده بعد از رعايت سرعت و گذر از مقابل دوربين اول، نمي‌تواند سبقت بگيرد چون در دوربين دوم، سرعت غيرمجاز او ثبت مي‌شود. تاكنون برخي رانندگان متخلف فقط مقابل دوربين‌هاي ثبت تخلف سرعت مجاز را رعايت مي‌كردند و در فاصله بين 2دوربين سرعت مجاز داشتند. گروهي كه مدعي هستند تخلفي نكرده‌اند، ولي جريمه شده‌اند، توسط اين دوربين‌ها رصد و براي آنها برگ جريمه صادر شده است.»

  • آماده باش 10ميليون هميار پليس

رئيس پليس راهور ناجا همچنين با بيان اينكه «پرهيز از خطر، آرامش در سفر» شعار نوروزي پليس راهور است، خطاب به 10ميليون هميار پليس كه امسال نيز در سفرهاي نوروزي با پليس همكاري مي‌كنند، ‌گفت: «نقش شما در كاهش آمار جانباختگان تصادفات رانندگي بسيار قابل اهميت است و از همياران پليس تشكر مي‌كنم. شما بايد به رانندگان تذكر بدهيد كه از كمربند ايمني استفاده كنند، هنگام رانندگي از خوردن و آشاميدن بپرهيزند و سرعت و سبقت غيرمجاز نداشته باشند.»  رئيس پليس راهور همچنين با اعلام اينكه مقرر شده امسال و در سفرها نوروزي اتوبوس‌هاي ايمن در مقصد و مبدا استفاده شود، از استقرار همياران پليس در اين اتوبوس‌ها خبر داد.

کد خبر 364889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha