هیأت داوران نخستین همایش تقدیر از چهره‌های ماندگار راه و شهرسازی (جایزه دادمان)، پروژه‌های ‌ بزرگراه امام علی و تونل نیایش را به‌عنوان پروژه‌های برتر کشور در بخش ابنیه و ساختمان برگزید.

niayesh

همزمان با برگزاري مراسم اختتاميه نخستين همايش تقدير از چهره‌هاي ماندگار راه و شهرسازي (جايزه دادمان)، نتايج ارزيابي هيأت داوران پروژه‌هاي برتر در 3بخش «ابنيه و ساختمان»، «حمل‌ونقل» و «شهرسازي و معماري» اعلام شد و طي آن بزرگراه امام علي به همراه تونل نيايش به‌عنوان پروژه‌هاي برتر كشور در بخش ابنيه و ساختمان برگزيده شدند.

دبيرخانه جايزه دادمان امسال از تمام متخصصان، سازمان‌ها و بنگاه‌هاي ايراني كه در حوزه راه و شهرسازي فعاليت دارند، دعوت به عمل آورده بود تا در نخستين دوره اهداي اين جايزه شركت كنند. جايزه پروژه‌هاي برتر بخش ابنيه و ساختمان در حالي به معاونت فني و عمراني شهرداري تهران اعطا شد كه در مجموع بيش از 100پروژه در اين همايش مورد ارزيابي و داوري قرار گرفته بود.

گفتني است؛ همايش تقدير از چهره‌هاي ماندگار و كارآفرينان برتر راه و شهرسازي با همكاري وزارت راه و شهرسازي، شهرداري تهران، معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري، بنياد ملي نخبگان، بنياد چهره‌هاي ماندگار، سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران، سازمان نظام مهندسي شوراي مركزي، گروه متخصصين ايران، مجمع مديران كارآفرين، كميسيون عمران مجلس، مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور، دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه شهيد بهشتي، دانشگاه شريف، دانشگاه صنعتي اميركبير و دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در‌حالي‌كه طي سال‌هاي گذشته تنها 9كيلومتر از مسير بزرگراه امام علي احداث شده ‌بود، ساخت 25كيلومتر ديگر از اين بزرگراه شمالي - جنوبي از سال1390 در دستور‌كار شهرداري تهران قرار گرفت. اين پروژه طي مدت زمان 22ماه به سرانجام رسيد و به اين ترتيب طول كل بزرگراه امام‌علي با احتساب مسير موجود و 3كيلومتر طرح حرم تا حرم كه حدفاصل كمربندي شهرري تا حرم‌مطهر امام‌خميني(ره) احداث شده‌است به 38كيلومتر افزايش يافت.

همچنين ‌ تونل نيايش‌ به‌عنوان سومين تونل ترافيكي شهر تهران شامل 2تونل شمالي و جنوبي به طول كلي بيش از 6كيلومتر است. درحالي‌كه اين معبر زيرزميني وارد پنجمين سال خدمت‌رساني به شهروندان تهراني شده است، طراحي و ساخت دوراهي‌هاي (bifurcation) آن همچنان از پروژه‌هاي منحصربه‌فرد تونلي كشور محسوب مي‌شود.

کد خبر 364877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha