چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ربع قرن پس از اجرای نسخه نمایشی «بانوی زیبای من» در برادوی این نمایش دوباره روی صحنه می‌رود.

نمایش

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، پس از غیبتی ۲۵ ساله یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های موزیکال بار دیگر در برادوی روی صحنه می‌رود. فیلم کلاسیک ۱۹۵۶ «بانوی زیبای من» این بار در آوریل ۲۰۱۸۸ به کارگردانی بارتلت شر برنده جایزه تونی روی صحنه اجرا می‌شود.

این نمایش آخرین بار یک ربع قرن پیش اجرای تئاتری داشت و هنوز عاشقان این فیلم محبوب کلاسیک دوست دارند تا آن را بار دیگر به صورت زنده تماشا کنند.

هنوز اسامی بازیگران این نمایش اعلام نشده است، اما گروه تولید آن ساخت مجموعه‌ای از موزیکال‌های مهم سال‌های اخیر را برعهده داشته‌اند که «پاسیفیک جنوبی» و «شاه و من» از جمله آنها بوده‌اند. هر دوی این نمایش‌ها جوایز تونی را دریافت کردند.

«بانوی زیبای من» (My fair lady) فیلمی به کارگردانی جرج کیوکر و محصول سال ۱۹۶۴ کمپانی برادران وارنر است که براساس فیلم‌نامه‌ای از آلن جی لرنر با الهام از نمایشنامه «پیگمالیون» جرج برنادر شاو ساخته شده است.

داستان فیلم درباره پروفسوری است که استاد آواشناسی دانشگاه است و همراه با دوست زبان‌شناس‌اش شرط می‌بندد که می‌تواند دختر گلفروش و عامی لندنی با بازی آدری هپبورن را تبدیل به بانویی متشخص کند.

«بانوی زیبای من» به فارسی دوبله شده و از شاهکارهای دوبله ایران به شمار می‌آید. مدیر دوبلاژ این فیلم علی کسمایی بود و مهین کسمایی به جای ادری هیپورن و ابوالحسن تهامی‌نژاد به جای رکس هریسن در این فیلم حرف زده‌اند.

کد خبر 364444

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha