رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر روز‌گذشته در نشست خبری و در آستانه آخرین بهار دوره چهارم شورا به مرور فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده این کمیته پرداخت.

ارائه 63 گزارش به شوراي شهر و وزارتخانه‌ها و نهادهاي مربوط از بازديدهاي ميداني هرندي و بافت فرسوده و آسيب‌هاي موجود در آنها همچون زنان معتاد و كارتن‌خواب و كودكان كار كه طي 21بازديد در نيمه شب انجام شده ازجمله اين فعاليت‌ها بود كه منجر به ورود جدي مديريت شهري شد. فاطمه دانشور در گزارش خود با اشاره به اينكه بعد از شكل‌گيري و فعال كردن كميته اجتماعي و همچنين بعد از گنجاندن آنها در برنامه پنج‌ساله، شهرداري ورود بي‌نظيري به آسيب‌هاي اجتماعي داشته كه مورد اذعان ديگر ارگان‌ها نيز قرار گرفته گفت كه متقاعد كردن ديگر وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي مربوط، زمان بسياري به‌خود اختصاص داد.

وي البته از وزات بهداشت و درمان به‌عنوان فعال‌ترين وزارتخانه در همكاري با كميته اجتماعي شوراي شهر نيز ياد كرد و گفت: ارائه نتيجه بررسي‌ها در مورد نوزادان معتاد كه از مادر معتاد متولد مي‌شوند موجب شد اين وزارتخانه سم‌زدايي نوزادان در بيمارستان‌ها و عدم‌تحويل آنها به مادران فاقد صلاحيت را اجرايي كند كه اين مسئله منجر به كاهش 70درصدي ترخيص نوزادان معتاد و داراي مادر فاقد صلاحيت در شهر تهران شده است. رئيس كميته اجتماعي شوراي شهر نداشتن شناسنامه كودكان افغان غيرمجاز و بي‌هويت ماندن آنها كه منجربه عدم‌دريافت هر نوع خدماتي مي‌شود را ازجمله ديگر مشكلات خواند. عدم‌پذيرش بيمارستان‌ها براي ترك كودكان معتاد زير 10سال نيز مسئله ديگري بود كه وي به آن اشاره كرد و گفت: در اين زمينه خلأ جدي داريم و تنها با تلاش مددكار و حكم قاضي در برخي بيمارستان‌ها بستري مي‌شوند.

متأسفانه بيمارستان‌ها با سازمان‌هاي مردم‌نهاد همكاري ندارند. وي ضمن اشاره به اهميت ارائه گزارش‌هاي شهري در وزارتخانه‌ها تأكيد كرد كه ارائه اين گزارش‌ها و بررسي‌هاي تخصصي منجر به تصميم‌گيري در سطح ملي مي‌شود كه خود اين مسئله به پيشبرد تصميمات و برنامه‌ريزي‌هاي مديريت شهري نيز كمك شاياني خواهد كرد. ارائه كمك‌هاي مالي به سازمان‌هاي مردم نهاد، اختصاص 3ميليارد تومان كمك براي آزادي زنان زنداني داراي جرايم غيرعمد، راه‌اندازي بهاران بانوان، توسعه و راه‌اندازي 17مركز پرتو ويژه آموزش به كودكان كار، راه‌اندازي گرمخانه چيتگر و توسعه سامان‌سراي لويزان ويژه زنان، راه‌اندازي 22مركز فوريت‌هاي اجتماعي در مناطق، برخي از اقداماتي است كه از سوي كميته اجتماعي شوراي شهر تهران پيگيري شده و به نتيجه رسيده است.

کد خبر 364249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha