همشهری آنلاین: دولت کویت که طی یکسال اخیر رایزنی های گسترده ای را با اتحادیه اروپا برای جلب موافقت اتحادیه جهت معافیت شهروندانش از اخذ روادید شینگن انجام داده بود بار دیگر از مخالفت اروپایی ها با اعمال این معافیت خبر داد.

مخالفت اتحادیه اروپا با معافیت کویتی ها از روادید شینگن

به گزارش ایرنا وزارت امور خارجه کویت اعلام کرد اتحادیه اروپا شرایط جدیدی را برای کویتی ها اعمال کرده است که باید برای دستیابی به معافیت از روادید شینگن به آن دست یابند.

بنا براعلام وزارت امورخارجه کویت صدور گذرنامه های الکترونیکی یکی از شرایط لازم برای معافیت کویتی ها از روادید شینگن است که دولت کویت آن را اعمال کرد اما اتحادیه اروپا درخواست های جدیدی را برای اعمال این معافیت مطرح کرده که رسانه ای نشده است.

تلاش بی وقفه کویتی ها برای معافیت از اخذ روادید شینگن به آن دلیل می باشد که اتحادیه اروپا پیش از این اتباع امارات عربی متحده و عمان را از اخذ این روادید معاف کرده بود و کویت نیز تلاش می کند به وضعیتی مشابه دست یابد.

درهمین راستا دولت کویت برای جلوگیری از جعل گذرنامه و جلب رضایت اتحادیه اروپا٬ جهت معافیت شهروندان این کشور از روادید سفر به قاره سبز٬ اقدام به صدور گذرنامه الکترونیکی کرده است.

این نوع گذرنامه ها با ضوابط تعیین شده ازسوی سازمان بین المللی هوانوردی مطابقت داشته و مهم ترین هدف وزارت کشور کویت از صدور آن٬ تامین شرایط لازم جهت معافیت اتباع این کشور از دریافت ویزای ورورد به اروپا موسوم به شینگن است.

به نظر می رسد اتحادیه اروپا به دلیل سابقه منفی تعدادی از اتباع کویت در زمینه فعالیت های تروریستی مجددا با اعمال این معافیت مخالفت کرده است.

کد خبر 363952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha