همشهری‌آنلاین: طرح «پاییزه کتاب» با مشارکت ۶۲۴ کتابفروشی با بیشترین میزان مشارکت کتابفروشان همراه بود

اما «عیدانه کتاب» تا کنون تا پایان مهلت ثبت نام، با ۷۵۴ ثبت نام و تأیید صلاحیت ۶۳۹ کتابفروشی، رکورددار مشارکت کتابفروشان در این طرح‌های فصلی شد.

بر اساس آمار منتشر شده بر روی سایت خانه کتاب که هر ساعت در حال به روز‌رسانی است، با استقبال گسترده کتابفروشان از سرار کشور، تا کنون 754 کتابفروشی برای شرکت در طرح «عیدانه کتاب» ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد صلاحیت 639 کتابفروشی تأیید شده و تأیید صلاحیت سایر کتابفروشان متقاضی نیز در دست بررسی است.

این در حالی است که در اولین گام از طرح‌های اجرا شده برای ارائه یارانه کتاب از طریق کتابفروشان، 104 کتابفروشی در طرح «کتابفروشی به وسعت ایران»، 327 کتابفروشی در طرح «عیدانه کتاب»، 518 کتابفروشی در طرح «تابستانه کتاب» و 624 کتابفروشی در طرح «پاییزه کتاب» مشارکت کردند که بر این اساس بیشترین میزان مشارکت کتابفروشان در این طرح‌های فصلی در طرح «پاییزه کتاب» رخ داده بود.

اما با توجه به ثبت نام 754 کتابفروشی از 31 استان کشور در طرح «عیدانه کتاب» سال 1396 و تأیید صلاحیت 639 کتابفروشی تا کنون، رکورد بالاترین میزان مشارکت کتابفروشان شکسته شد. از این تعداد 602 کتابفروشی در مرکز استان‌ها و 152 کتابقروشی در شهرستان‌های حضور دارند. این در حالی است که کتابفروشان تا پایان امروز (14 اسفند) برای ثبت نام فرصت دارند.

بر اساس اعلام موسسه خانه کتاب، طرح «عیدانه کتاب» از 15 اسفند تا 15 فروردین با شعار «امسال هم کتاب عیدی دهیم» در سراسر کشور اجرا می‌شود و تنها کتابفروشی‌هایی می‌توانند در این طرح شرکت کنند که دارای پروانه کسب با تاریخ معتبر باشند. همچنین کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، نایاب، افست، فاقد شماره شابک و کتاب‌هایی که در سایت خانه کتاب موجود نباشند، مشمول طرح مذکور نخواهند شد.

یارانه اختصاص یافته برای هر کتابفروشی در «عیدانه کتاب» 20 میلیون ریال در مرحله اول خواهد بود که در صورت رعایت ضوابط و قوانین، امکان تمدید آن نیز وجود دارد. همچنین شرایط خرید در این طرح، سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال است و خریدار هم می‌تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی عضو، کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کند.

کد خبر 363838

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha