مجموع نظرات: ۰
شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعداد کمی از ما از ارزشی که یک جعبه کمک‌های اولیه می‌تواند در زندگی‌مان به وجود بیاورد آگاه هستیم!

first aid

همه‌ی ما در بانک پول ذخیره می‌کنیم، سرمایه‌گذاری می‌کنیم و یا خود را بیمه می‌کنیم و دلیل منطقی‌مان برای انجام تمام این کارها، آینده است. پس چطور می‌توانیم به سادگی از کنار جعبه‌ی کوچکی که می‌تواند کیفیت زندگی حال و آینده‌ی ما را افزایش دهد، می‌گذریم؟

شاید وقتی که در خانه هستیم، داشتن وسایل کمک‌های اولیه برای ما کمی خنده‌دار به نظر برسد که البته این هم تصور اشتباهی‌ست، اما همراه داشتن آن در مواقعی که از خانه و امکانات رفاهی منطقه‌ی زندگی دور هستیم، ضروری است. به ویژه اگر قصد رفتن به سفر را داشته باشید، اتفاقات پیش‌بینی‌نشده ی زیادی وجود دارد که می‌تواند کیفیت سفر شما را تحت تأثیر قرار دهد و حواس‌تان را به جای زیبایی‌ها و لذت‌های سفر، به خود جلب کند.

پیشنهاد ما این است که برای سفرهای خود حتماً یک جعبه هرچند کوچک به همراه داشته باشید، البته قرار نیست تمام وسایل پزشکی مورد نیاز و یا داروها را در آن جای دهید چون برای این کار نه یک جعبه‌ی کوچک که یک چمدان 30 کیلویی نیاز خواهید داشت!

  • برای بستن جعبه کمک‌های اولیه به چه مواردی باید توجه کرد:

معمولاً جعبه کمک‌های اولیه یک سری داروها و وسایل ثابت در خود دارند و یا اگر قرار باشد خودتان آنها را تجهیز کنید، به سراغ وسایل مشخصی خواهید رفت. اما برای تجهیز این جعبه‌ها برای سفر، باید به چند نکته توجه کرد:

  • افرادی که بیماری مزمن دارند

برای بیمارانی که سابقه بیماری مزمن مانند آلرژی، مشکلات قلبی و یا فشار خون دارند، داستان کمی متفاوت است. آنها باید داروها و لوازم مورد نیازشان را به همراه داشته باشند تا تمام وقت سفر به پیدا کردن داروخانه و یا داروی اصل به جای مشابه، نگذرد.
پیشنهاد ما این است که این بیماران بیش از نیاز خود برای روزهای سفر دارو به همراه داشته باشند، به عنوان مثال داروی سه هفته‌ی خود را برای یک سفر دو هفته‌یی به همراه بیاورند تا اگر برنامه‌ریزی سفر تغییر کرد و یا مشکل خاصی پیش آمد، برای آن آمادگی داشته باشند.

  • جایی که به آن سفر می‌کنید

برای سفر به دشت‌ها، سواحل و به طور کلی سرزمین‌های مسطح، به قرص‌های ضد تهوع در ارتفاع بالا نیاز نخواهید داشت؛ سفر به مناطق مرطوب و گرم نیز حتماً به پماد مناسب گزیدگی حشرات نیاز دارد. همچنین در مناطق گرم حتماً مسکن‌هایی برای سردرد و یا داروهای گرما زدگی به همراه داشته باشید. اگر هم امسال قصد دارید در یک تصمیم هیجان‌انگیز به قطب شمال سفر کنید، پماد گازگرفتگی خرس با خود ببرید!

خلاصه اینکه در هر حال هر مقصدی را که انتخاب کرده‌اید، باید به شرایط آن خوب فکر کنید.

  • کارهایی که قرار است در سفر انجام دهید

فعالیت‌های شما در سفر برای انتخاب وسایل کمک‌های اولیه بسیار اهمیت دارد. اگر قرار است پیاده‌روی و یا کوهنوردی داشته باشید به وسایل بانداژ بیشتری نیاز خواهید داشت و احتمال اینکه به پمادهایی برای درد و یا ترمیم تاول‌های پا نیاز پیدا کنید، زیاد است.

فرقی نمی‌کند که در چه سفر و با چه شرایطی هستید، در هر حال این فهرست را باید همراه خود داشته باشید.

داروهای بیماری‌های فردی خودتان به یاد داشته باشید که افزون بر داروها، یک کپی از نسخه‌ای که همیشه با آن داروی‌تان را تهیه می‌کنید به همراه داشته باشید تا اگر مشکلی داشتید، پزشک معالج نسخه‌ای از داروهای همیشگی تان را در دست داشته باشد.

کنترل‌کننده‌های درد و کاهش دهنده‌های تب فرقی نمی‌کند مقصد شما کجاست در هر حال همیشه ممکن است بر اثر یک اتفاق یا مشکلی که از وجود آن خبر نداشتید، درد به سراغ شما بیاید. ما به شما همراه داشتن چند ورق استامینوفن، ایبوپروفن و پاراستامول را پیشنهاد می‌کنیم.

داروهای ضد آلرژی برای کسانی که آلرژی مزمن دارند یک داروی حیاتی است اما ممکن است، آب و هوا، گیاهان و یا حتی برخی خوراکی‌ها در سفر، شما و همراهان‌تان را دچار آلرژی کوتاه‌مدت کنند. می‌توانید تعدادی آنتی هیستامین و بنادریل در جعبه‌ی کمک‌های اولیه‌ی خود بگذارید.

باند در سایز‌های مختلف برای زخم‌ها و بریدگی‌های سطحی ضروری است اما چون ممکن است سطح آسیب دیدگی بر روی پوست وسیع باشد، به سایزهای مختلف و تعداد زیادی از این باندها نیاز خواهید داشت.

پماد تاول معمولا در سفر به طور مداوم کفش به پا دارید و ممکن است مسافت‌های طولانی را پیاده‌روی و یا کوهنوردی کنید. در این مواقع احتمال آنکه کفش‌ پای‌تان را بیازارد، هرچند کفش مناسبی باشد، زیاد است.

گاز استریل و بتادین برای پوشاندن زخم‌ها و بریدگی‌های سطحی، جلوگیری از خونریزی پیش از بانداژ و ضدعفونی کردن به اینها نیاز خواهید داشت.

محلول یا پودر الکترولیت و قرص ضد اسهال اولی را برای هیدراته کردن بدن در زمان اسهال و دومی را برای درمان آن نیاز دارید، به ویژه اگر همسفر کودک دارید و یا افرادی که سیستم گوارش حساس دارند.

پماد آنتی بیوتیک اگر نتوانید زخم‌ها و بریدگی‌ها را به درستی تمیز کنید، این پماد مانع عفونت خواهد شد.

موچین برای آنکه بتوانید پوسته‌های زخم و یا آشغال‌های مزاحمی که زیر پوست رفته‌اند را بگیرید.

قیچی برای بریدن گاز، باند و یا پوست‌های اضافه روی زخم به کار می‌آید.

نوار چسب پزشکی برای چسباندن باندها و گاز استریل‌ها به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

قرص تصفیه آب ممکن است به مکانی سفر کنید که آب تصفیه شده نداشته باشد و یا شما به آن اطمینان نداشته باشید، اگر فکر می‌کنید سیستم گوارش شما ممکن است با این آب‌ها دچار مشکل شود، حتماً این قرص را به همراه داشته باشید.

کیسه آب سرد یا گرم برای تسکین دردها و یا خواباندن ورم‌ها، به این کیسه‌ها نیاز خواهید داشت.

ضد آفتاب چندان فرقی ندارد که به کجا سفر می‌کنید، پوست شما در سفر بیشتر به ضد آفتاب نیاز خواهد داشت چون بیشتر در هوای آزاد هستید.

قطره‌ی استریل چشمی و گوشی احتمال اینکه در طول سفر گرد و غبار و یا خاک چشم و گوش شما را بیازارد، زیادتر است.

کد خبر 363444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha