جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

روزهای آخر سال همزمان با جنب و جوش بیشتر شهروندان، تبهکاران نیز پرکار‌تر از قبل شده‌اند. آنچنان که در تهران طی یک هفته ۳ سرقت مسلحانه رخ داد.

بعد از سرقت مسلحانه هفته گذشته از يك صرافي در خيابان فردوسي، هفته قبل نيز با 2سرقت مسلحانه ديگر به پايان رسيد. نخستين دستبرد را سارقان به‌خودروي حمل پول بانك زدند و توانستند 933ميليون تومان به‌دست آوردند. دومين سرقت نيز در يك طلافروشي واقع در خيابان ستارخان رقم خورد. اما اين سرقت‌ها چطور اتفاق افتاد؟

ساعت 7:47صبح پنجشنبه‌خودروي حمل پول بانك پاسارگاد با 4سرنشين از بزرگراه حقاني عبور مي‌كرد كه ناگهان در ورودي بزرگراه مدرس يك پرايد هاچ‌بك سفيدرنگ سد راهش شد. راننده خودروي بانك تصور مي‌كرد پرايد دچار نقص فني شده است اما در ادامه 2سرنشين پرايد كه يكي به كلت كمري و ديگري به كلاشينكف مسلح بود پياده شدند. آنها با تهديد، 4سرنشين خودروي حمل پول كه هيچ كدام مسلح نبودند را مجبور كردند پياده شوند. اين در حالي بود كه همدستان تبهكاران در پرايد ديگري در پشت خودروي حمل پول حضور داشتند. آنها مسير را بسته بودند و از نزديك شدن خودروهاي ديگر جلوگيري مي‌كردند. سارقان مسلح در يك چشم به هم زدن همگي با رها كردن خودروهاي‌شان سوار خودروي حمل پول شدند و از آنجا فرار كردند.

همه‌‌چيز مثل فيلم‌هاي هاليوودي بود و شهرونداني كه شاهد اين صحنه بودند باور نمي‌كردند آنچه مي‌بينند واقعيت دارد. اما اين آخرين صحنه اين سرقت نبود. سارقان دقايقي بعد با ورود به مسير غرب به شرق بزرگراه حقاني خود را به ورودي كتابخانه ملي رساندند. يك استاد دانشگاه سوار بر خودروي ال 90 از آنجا عبور مي‌كرد كه تبهكاران سد راهش شدند و با تهديد سلاح خودروي وي را سرقت كردند.

سارقان مسلح كه نقشه دقيقي براي دستبرد ميليوني‌شان داشتند 3كيسه پول را كه 933ميليون تومان داخلش بود از خودروي حمل پول به ال90 منتقل كردند و با رها كردن خودروي بانك گريختند. آنها فكر همه‌‌چيز را كرده بودند و چند ساعت بعد براي اينكه ردي از خود باقي نگذارند ال90 مسروقه را نيز در حوالي كيانشهر رها كردند.

به‌دنبال وقوع اين سرقت تحقيقات براي دستگيري تبهكاران آغاز شد. در بررسي 2پرايد به‌جا مانده در صحنه سرقت معلوم شد كه هر‌ دو خودرو چند روز قبل سرقت شده بودند.خبر دستبرد به‌خودروي حمل پول دقايقي بعد به يكي از اخبار داغ رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي تبديل شد.

هنوز جزئيات دقيقي از آنچه اتفاق افتاده منتشر نشده بود تا اينكه مركز اطلاع‌رساني پليس پايتخت اعلام كرد كه به‌رغم تذكرات پليس و استانداردهاي مربوط به تأمين امنيت خودروهاي حمل پول، فرد مسلحي براي تأمين امنيت اين خودرو داخل آن نبوده است. همچنين بانك پاسارگاد نيز به اين حادثه واكنش نشان داد و اعلام كرد كه اين خودرو حامل پول‌هاي فرسوده و مقصد آن بانك‌ مركزي بوده است.

  • دستبرد به طلافروشي

14ساعت از دستبرد سارقان به‌خودروي حمل پول مي‌گذشت و بازار شايعات در فضاي مجازي در اين‌باره داغ بود تا اينكه خبر رسيد يك طلافروشي در خيابان ستارخان نيز طعمه سارقان شده است. اين سرقت ساعت 21:45پنجشنبه اتفاق افتاد و در جريان آن 2سارق مسلح با ورود به طلافروشي مشغول جمع‌آوري جواهرات از ويترين بودند اما سرعت عمل مأموران آنها را غافلگير كرد. 2سارق كه فهميده بودند در محاصره پليس قرار گرفته‌اند تلاش كردند فرار كنند. يكي از آنها به طبقه دوم ساختمان رفت ولي از آنجا سقوط كرد و دستگير شد. با اين حال دومين نفر توانست سوار بر يك پرايد سفيدرنگ بگريزد.

  • دستگيري سارقان صرافي

درحالي‌كه گروه‌هاي ويژه پليس آگاهي مشغول بررسي سرنخ‌هاي به‌دست آمده از دستبرد به‌خودروي حمل پول و طلافروشي ستارخان بودند گروه ديگري از آنها به اطلاعاتي درخصوص عوامل دستبرد به صرافي خيابان فردوسي دست‌يافتند. اين سرقت ظهر پنجشنبه 28بهمن اتفاق افتاد و در جريان آن 3سارق با حمله به يك صرافي با شليك گلوله صاحب آنجا را مجروح كرده و معادل 70ميليون تومان ارز سرقت كردند.

هرچند سارقان مسلح ردي از خود به‌جا نگذاشته بودند اما كارآگاهان توانستند با ردزني مخفيگاه‌شان را شناسايي و آنها را دستگير كنند. قرار است صبح امروز با انتقال 3سارق به صرافي، صحنه دستبرد در حضور رئيس پليس تهران بازسازي شود.

کد خبر 363047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha