جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

جمعه‌ای که پشت سر گذاشتیم، هشتاد و نهمین سالروز تولد شاعری بود که برخی از محبوب‌ترین و ماندگارترین شعرها و ترانه‌های تاریخ معاصر حاصل ذوق سرشار ذهن و قلم اوست.

شعر ابتهاج

به گزارش همشهري، هوشنگ ابتهاج كه در غزل‌ها و شعرهايش با نام ادبي «سايه» شناخته مي‌شود، 6 اسفند 1306 در شهر باران، رشت ديده به جهان گشود و با «تو اي پري كجايي» و «ايران اي سراي اميد» براي هميشه در ذهن مردم ماندگار شد. ه. الف. سايه كه به واسطه رحل اقامت افكندن در بيرون مرزها كمتر در دسترس رسانه‌ها بوده، چند سال پيش بخشي از خاطرات زندگي پرفراز و نشيب خود را در قالب مجموعه دوجلدي «پير پرنيان‌انديش» روانه بازار كرد و به دليل بر زبان آوردن بي‌پرواي حرف‌ها و ديدگاه‌هايش، مدتي نقل محافل بود. از اين شاعر و غزلسراي نامدار معاصر پاييز امسال كتابي منتشر شد كه آن هم به حاشيه و جنجال تنه زد؛

«بانگ ني» 132 صفحه‌اي در شمارگان 13هزار و 300 نسخه به قيمت 45 هزار تومان به بازار آمد و بهاي آن داد سايه را هم درآورد. نام سايه البته با گراني گره خورده است؛ پير پرنيان‌انديش كه 4 سال پيش 75هزار تومان قيمت خورده بود، در چاپ دهم 150 هزار تومان دست به دست مي‌شود. براي خالق «در اين سراي بي‌كسي كسي به در نمي‌زند» و «اي عشق همه بهانه از توست»، در آستانه ورود به دهمين دهه عمر پربار، سايه‌اي مستدام آرزو مي‌كنيم.

کد خبر 363044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha