جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: برای اعزام به عتبات عالیات وام ۴ درصد در اختیار دانشگاهیان قرار می‌گیرد.

عتبات

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درباره امکان ارسال دانشگاهیان به عمره پس از برقراری مجدد این سفر، اظهار داشت: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به دانشگاهیان دارند و امیدواریم امکان عمره جدید دوباره برقرار شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به تسهیلات قرار داده شده برای عتبات دانشگاهیان، افزود: با همکاری بانک ملت وام 4 درصد در اختیار دانشگاهیان قرار دادیم که این وام‌ها شامل 1.5 میلیون تومان برای کسانی که هوایی و 1 میلیون تومان برای کسانی که زمینی سفر می‌کنند، است.

وی با بیان اینکه 5 گروه دانشگاهی برای اعزام به عتبات داریم، تصریح کرد: یک گروه پسران مجرد هستند که امسال 83 هزار نفر ثبت‌نام کردند، در حالی که ما برنامه 16 هزار نفر را داشتیم و گروه بعدی دختران مجرد هستند.

حجت‌الاسلام فقیهی با بیان اینکه بیشترین گروه ما متاهلین هستند، بیان کرد: اولویت ما زوج‌های جوان هستند که به تازگی ازدواج کردند که بیشترین گروه را در گروه‌های اعزامی به عتبات تشکیل می‌دهند.

وی افزود: گروه چهارم، اساتید دانشگاهی و گروه پنجم، کارکنان دانشگاه‌ها هستند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه هر ساله یک شعار برای اعزام‌های دانشجویی اعلام می‌شود، گفت: شعار در نظر گرفته شده برای امسال سبک زندگی فاطمی است.

حجت‌الاسلام فقیهی با اشاره به زمان ثبت‌نام دور بعدی عتبات دانشجویی، گفت: در ماه مبارک رمضان که در خردادماه است، ثبت‌نام را آغاز می‌کنیم و شروع اعزام‌ها از تابستان است.

وی با اشاره به کیفیت و تخصص مدیران و روحانیان کاروان‌های دانشجویی، بیان کرد: اگر روحانی و مدیران کاروان ما خوب نبودند، عتبات دانشگاهی در همان روزهای اول زمین می‌خورد، لذا یکی از دغدغه‌های اصلی من انتخاب روحانی خوب، جوان‌پسند و دانشگاهی برای دانشجویان اعزامی به عتبات است.

حجت‌الاسلام فقیهی افزود: ما 10 هزار روحانی کاروان در بعثه مقام معظم رهبری داریم که از میان آنها تنها 600 نفر برای دانشگاهیان از طریق آزمون پذیرفته شده‌اند و البته مدیران کاروان هم دارای مدرک فوق‌لیسانس و غالبا اساتید دانشگاه هستند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به شرایط دانشجویان سرباز برای خروج از کشور، تاکید کرد: با همکاری اداره نظام وظیفه، تفاهم‌نامه امضا کردیم و افرادی را که به این سازمان معرفی می‌کنیم،‌ خودمان وثیقه می‌گذاریم و سازمان هم مجوز خروج از کشور را برای آنها صادر می‌کند.

وی با اشاره به تراکم ثبت‌نام برای اعزام دانشگاهیان در عید نوروز، گفت: برای کاروان 38 نفره، 2400 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ناچاریم قرعه‌کشی انجام دهیم، چرا که باید به تعداد هتل‌ها و ظرفیت‌شان دانشجو ارسال کنیم تا بتوانیم سرویس‌دهی مناسب داشته باشیم.

کد خبر 363020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha