سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهتاب Moonlight با واکنش خیره کننده منتقدان همراه بود و در هشت رشته از جمله بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

سینما

مهتاب در هفتاد و چهارمین دوره مراسم گلدن گلوب نیز موفق شد جایزه بهترین فیلم درام را از آن خود کند.

درام اجتماعي و اقتباسي مهتاب در مقام يك فيلم مستقل با بودجه محدود 5 ميليون دلاري روایتگر زندگی يك سياه پوست به نام شايرون در ميامي و سپس در آتلانتا است. فيلم  داستان زندگی او را در سه مقطع کودکی و نوجوانی و بزرگسالی به تصویر می‌کشد که با مشکلات فرهنگی و خانوادگی بسیار زیادی در یک محله فقیر و بدنام سیاهپوستان بزرگ می‌شود.

پدر شایرون مدت‌ها پیش آنها را ترک کرده و مادرش هم به مواد مخدر اعتیاد دارد و برای گذراندن زندگی تن‌فروشی می‌کند. روزی که شایرون از دست قلدرهای مدرسه که قصد آزار و اذیت او را دارند فرار می‌کند به مرد سیاهپوستی بنام «خوان» برمی‌خورد که گذشته‌ای مشابه شایرون داشته و اکنون یک موادفروش معروف است. جوان جای پدر نداشته شایرون را پر می‌کند. او را به تفریح در لب ساحل می‌برد و راه و رسم زندگی یک سیاهپوست را به او می‌آموزد. شایرون با این آموزه‌های بزرگ می‌شود در حالی که همچنان همان پسر کم حرف و منزوی گذشته است و جامعه اطرافش به مراتب فاسد تر از گذشته شده است...

مهتاب دومين ساخته  بری جنکینز است. فیلمنامه توسط خود بری جنکینز بر اساس رمان «پسرهای سیاه زیر نور مهتاب آبی به نظر می‌رسند» از تارل الوین مک کرینی نوشته شده است. جنکینز ابتدا با فیلم تحسین شده دارویی برای افسردگی در سال ۲۰۰۸ اسم خود را مطرح کرد.

مهتاب بخاطر سوژه خاص و ملتهب خود توانست توجهات جهانی را معطوف خود کند. مهتاب با واکنش خیره کننده منتقدان همراه بوده است و امتیاز ۹۹/۱۰۰ را دریافت کرد و در هشت رشته از جمله بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. مهتاب در هفتاد و چهارمین دوره مراسم گلدن گلوب موفق شد جایزه بهترین فیلم درام را از آن خود کند.

فیلم‌های نامزد اسکار هشتادو نهم

کد خبر 362720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha