شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

۴ ایرانی که از سوی قاچاقچیان انسان در ترکیه به گروگان گرفته شده بودند در عملیاتی توسط پلیس ترکیه آزاد شدند.

گروگانگیری

اين 4نفر قصد داشتند از طريق شهر استانبول به‌صورت غيرقانوني به كشورهاي اروپايي مهاجرت كنند. آنها بعد از آشنايي با چند قاچاقچي انسان به شهر كايسري در مركز تركيه رفتند اما آنجا بود كه فهميدند در دام گروگانگيران گرفتار شده‌اند.

آدم‌ربايان با زنداني كردن طعمه‌هاي‌شان از طريق شبكه‌هاي مجازي با خانواده‌هاي آنها ارتباط برقرار و براي آزادي آنها درخواست پول كردند. هرچند خانواده گروگان‌ها مبلغي پول به‌حساب آدم‌ربايان واريز كردند اما آنها با درخواست پول بيشتر تهديد كردند كه اگر به خواسته‌هاي‌شان توجهي نشود گروگان‌هاي‌شان را به قتل مي‌رسانند.

در اين شرايط بود كه خانواده گروگان‌ها بار ديگر حاضر به باج‌دهي به آدم‌ربايان شدند و اين بار 7500يورو به آنها پرداخت كردند اما باز هم آنها حاضر نشدند گروگان‌هاي‌شان را آزاد كنند. در اين شرايط با پيگيري كنسولگري و نمايندگي پليس ايران در سفارت جمهوري اسلامي ايران در آنكارا، پليس تركيه وارد اين ماجرا شد.

مأموران پليس اين كشور در جريان عملياتي كه يك هفته به طول انجاميد موفق شدند مخفيگاه گروگانگيران در محله زيتون بورني استانبول را شناسايي كرده و با دستگيري آنها كه 2پاكستاني و يك افغان بودند، 4گروگان ايراني را آزاد كنند.

کد خبر 362333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha