همشهری آنلاین: «جمعه الکعبی» که ۱۱ دی براثر انفجار در میهمانسرای استانداری قندهاز زخمی شده بود جان خود را از دست داد.

سفیر امارات در افغانستان کشته شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کابل، وزارت امور ریاست امارات عربی متحده اعلام کرد سفیر این کشور در افغانستان روز چهارشنبه براثر جراحات ناشی از انفجار ماه گذشته بمب در قندهار جان خود را از دست داد. در انفجار قندهار پنج امدادرسان اماراتی نیز کشته شدند.

وزارت امور ریاست امارات عربی متحده در بیانیه ای اعلام کرد : با تاسف بسیار شهادت سفیر امارات را در افغانستان اعلام می کنیم. سفیر زخمی امارات متحده عربی در افغانستان براثر شدت جراحات در بیمارستان کشورش درگذشت.

«جمعه الکعبی» که 11 دی براثر انفجار در میهمانسرای استانداری قندهاز زخمی شده بود امروز چهارشنبه جان خود را از دست داد. بر اثر این انفجار 11 نفر از جمله پنج دیپلمات امارات متحده عربی و معاون استانداری قندهار کشته شدند.

پس از این انفجار هیات مشترکی از دولت افغانستان ، امارات متحده عربی و ناتو در افغانستان تشکیل شد تا حادثه قندهار را بررسی کند اما جزئیاتی از نتایج این بررسی منتشر نشده است.

این هفته رییس جمهور افغانستان در صدر یک هیات بلندپایه به امارات سفر کرد و ضمن دیدار با مقامات اماراتی گفته شد که جزئیات بررسی هیات حقیقت یاب را نیز با آنها درمیان گذاشته است.

گروه طالبان مسئولیت این انفجار را نپذیرفت و ادعا کرد این انفجار ناشی از رقابت میان مقامات محلی قندهار بوده است.

کد خبر 362237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha