همشهری آنلاین: رییس‌جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی پادشاه عمان به منظور دیدار دوجانبه و گفت و گو با پادشاه این کشور، عازم مسقط شد.

حسن روحانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی چهارشنبه-27 بهمن- با بدرقه رسمی معاون اول رییس جمهوری و ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری، تهران را به مقصد عمان ترک کرد.

رییس جمهوری همچنین عصر امروز نیز به دعوت رسمی امیر کویت ، عازم این کشور می شود.

 روحانی پیش از عزیمت به کشورهای عمان و کویت ، در گفت وگویی با خبرنگاران تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار ارتقاء روابط با کشورهای منطقه و همسایه و تقویت ثبات، امنیت و توسعه در کل منطقه است.

رییس جمهوری با اشاره به پیام کشورهای حوزه خلیج فارس مبنی بر اراده این 6 کشور برای ارتقاء و روابط بهتر با جمهوری اسلامی ایران و همچنین حل و فصل سوء تفاهمات از طریق گفتگو و مذاکره بین طرفین، گفت: ما از اصل این پیام استقبال می‌کنیم و در جریان این سفر نیز در خصوص ارتقاء همکاری‌ها، دیدار و گفتگو خواهیم داشت.

 روحانی با تأکید بر اینکه اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران حسن همجواری با همسایگان و حفظ امنیت خلیج فارس است، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال تجاوز، مداخله در امور داخلی سایر کشورها و تحمیل عقاید دینی، مذهبی و سیاسی نیست و همکاری مشترک با کشورهای دوست اسلامی و همسایه در اولویت است.

رییس جمهوری تصریح کرد: امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه تأمین شود و حضور خارجی، تأثیری نداشته و مضر می‌باشد و کشورهای منطقه از بلوغ کافی در این زمینه برخوردار هستند.

روحانی با تأکید بر اینکه امروز همه باید به فکر وحدت بیشتر با یکدیگر باشیم و اختلافاتی که برخی قدرت‌های جهانی ایجاد کرده اند، جعلی و مصنوعی است، اظهار داشت: سنی و شیعه در طول قرن‌ها همزیستی مسالمت‌آمیز داشتند و ایران‌هراسی، شیعه هراسی، سنی هراسی و همسایه هراسی، مجعول و ساخته و پرداخته بیگانگان است و قطعاً سوء تفاهمات، با مذاکره حل و فصل می‌شود.

رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عمان و کویت روابطی صمیمانه و دوستانه داشته است، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط دوجانبه بین ایران و این کشورها وجود دارد.

روحانی با اشاره به اوضاع ناآرام و شرایط نامناسب کشورهای سوریه، عراق و یمن، اظهار داشت: در این سفر پایان دادن به خون‌ریزی‌ها در این کشورها بحث و بررسی خواهد شد.

رییس‌جمهوری کشورمان را در این سفر شماری از وزرا و مشاورین رییس‌جمهوری و همچنین نمایندگانی از بخش خصوصی کشورمان همراهی می‌کنند.

کد خبر 362184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha