سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

تبلیغات شرکت‌ها برای فروش اینترنت با حجم دانلود و سرعت بالا به محلی برای کم‌فروشی و زیان مشترکان به‌ویژه مشتریان اینترنت خانگی تبدیل شده است به‌نحوی که اکنون بسیاری از مشترکان خانگی اینترنت را با سرعت ۱۶ مگ به بالا خریداری کرده اما عملا خروجی آن بیش از ۲ تا ۴ مگ نیست و در نهایت نیز نبود زیرساخت‌های مخابراتی علت این کم‌فروشی تلقی می‌شود.

واعظی

با محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت‌وگو كرده‌ايم.

  • چرا هنوز هم كم‌فروشي اينترنت به‌ويژه در بخش خانگي توسط شركت‌ها را شاهد هستيم؟

تا آنجا كه مربوط به دولت و فراهم‌كردن زيرساخت‌هاي اينترنت پرسرعت است، امروز مي‌توانم اعلام كنم كه وزارت ارتباطات هر شركتي كه در بخش خصوصي، اپراتورها يا شركت مخابرات و در هر‌جايي از ايران كه نياز به امكانات براي واگذاري اينترنت به مردم داشته باشد، هيچ مشكلي براي انجام اين كار نداريم. تقريبا همه مشكلات گذشته زيرساخت‌هاي كيفيت و سرعت مرتفع شده است.

  • علت تداوم مشكلات اينترنت بخش خانگي چيست؟

با فراهم‌بودن زيرساخت‌ها برخي مشكلات به ميزان و نحوه دسترسي مردم به اينترنت بازمي‌گردد، مردمي كه از طريق سيم مسي و امكانات شركت مخابرات استفاده مي‌كنند، طبيعي است كه يك مقداري در زمينه استفاده از محتوايي كه مي‌خواهند با سرعت در بستر شبكه ملي اطلاعات به‌دست آورند با مشكل مواجه مي‌شوند. فعلا اين مشكل را به‌طور موقت حل كرده‌ايم به‌نحوي كه اكنون در 132شهر كشور پوشش اينترنت نسل چهارم (تي.دي.ال.تي.اي) داريم كه مردم مي‌توانند در منزلشان با سرعت بسيار بالا تمام نيازمندي‌هاي خود به اينترنت را مرتفع كنند.

همچنين در برخي مناطقي كه جديدا احداث شده يا تجاري است در حال راه‌اندازي فيبر نوري هستيم كه با انجام اين كار كل مشكلات دسترسي و سرعت اينترنت براي اينگونه مشتركان حل مي‌شود. البته در دنيا تجهيزاتي براي برخي مشتركان كه براي اينترنت از شبكه سيم مسي استفاده مي‌كنند، آمده است كه مي‌توان با استفاده از سيم مسي سرعت را از 2‌مگ به 8 مگ نيز رساند.

  • آيا براي شركت‌ها زمينه فروش اينترنت متناسب با ميزان دسترسي مشتركان وجود دارد؟

شركت‌هايي كه نسبت به ارائه اينترنت در بستر شبكه كابل مسي قرارداد مي‌بندند، بايد تجهيزات آن را نيز فراهم كنند. وقتي شركت‌هاي مذكور با انعقاد قرارداد اينترنت را در شبكه مسي مي‌فروشند، ملزم به فراهم‌كردن تجهيزات آن هستند و انجام اين كار توسط شركت‌هاي مذكور براي جلوگيري از كم‌فروشي اينترنت به مشتركاني كه از كابل مسي استفاده مي‌كنند، الزامي است.

  • چه اقدامي براي بهبود زيرساخت‌هاي شبكه مخابرات كشور و رفع اين مشكلات انجام شده است؟

تا يك سال پيش مجموع تعداد كابل‌هاي مخابراتي كشور 66نقطه بود كه اكنون به 104نقطه افزايش يافته و تا سال آينده اين تعداد به 170نقطه مي‌رسد كه اين امر موجب خواهد شد تا در شهرهاي مختلف همه اپراتورها و تمام شركت‌هايي كه در حوزه مخابرات كار مي‌كنند، بتوانند در محل، خدمات زيربنايي را از شركت ارتباطات زيرساخت با قيمت ارزان و كيفيت خوب دريافت كنند.

کد خبر 362136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha