همشهری آنلاین: ایجاد حفره‌ای بزرگ در مسیر سرریز مرتفع‌ترین سد آمریکا به واسطه بارش شدید باران باعث شده تا بومیان منطقه از ترس شکسته شدن سد خانه‌های خود را تخلیه کنند.

سد آمریکا

 

براساس گزارش ساينس الرت، شهر اورويل كاليفرنيا به دليل ايجاد حفره در سد اين منطقه در آستانه تخليه اضطراري قرار گرفته‌است. باوجود اينكه آسيب ايجاد شده به واسطه حفره طي ساعات گذشته تحت كنترل درآمده‌است و گزارش جديدي از آسيب جديتر به سد ارائه نشده‌است، مقامات دولتي درحال كاهش ميزان آب موجود در اين سد هستند و درصورتي كه مسير سرريز سد تخريب شود،‌تعمير آن بيش از 90 روز ادامه يافته و بيش از 200 ميليون دلار هزينه در برخواهد داشت.

به گزارش سازمان منابع آب كاليفرنيا اعلام كرد اگرچه حفره ايجاد شده در مسير سرريز سد اورويل پيشرفته‌تر نشده‌است با اين همه محله‌هاي مسكوني نزديك به اين سد تخليه مي‌شوند تا درصورت بروز سيل ناگهاني خطري ساكنان را تهديد نكند. مقامات اكنون به سرعت در تلاشند شكاف ايجاد شده در سازه سد را با استفاده از كيسه‌هاي شن و سنگ مسدود كنند.

اگرچه مسير سرريز آب سد از سال 1968 تا كنون مورد استفاده قرار نگرفته‌است،‌اما بارش شديد باران در اين منطقه باعث شدت گرفتن فرسودگي اين مسير و ايجاد حفره و شكاف در آن شده‌است.

هنوز دليل ايجاد اين شكاف مشخص نشده‌است اما مهندسان سد ناچار شده‌اند به دليل بالا رفتن سطح آب در مخزن سد مقدار زيادي از اين آب را از روي مسير سرريز بيرون بريزند تا از شكسته شدن احتمالي سد جلوگيري كنند و اين عمل خود باعث شدت گرفتن آسيب‌ديدگي اين بخش از سد شده‌است.

کد خبر 361919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha