یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

مسن‌ترین وزیر کابینه دولت یازدهم حالا از بازنشستگی حرف می‌زند. محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: «قرار است سال آینده بازنشسته شوم.»

 اگر به سن و سال و سنوات بيمه باشد، نعمت‌زاده از سال‌ها پيش مشمول بازنشستگي شده و اگر قصد او ميدان‌دادن به جوانان باشد نيز تقريبا بعيد به‌نظر مي‌رسد چراكه بارها بحث جايگزيني سالخورده‌ترين عضو كابينه دولت تدبير و اميد مطرح شده بود. نعمت‌زاده زماني به‌دليل عضويت در هيأت‌مديره ۱۹ شركت خصوصي حوزه پتروشيمي خبرساز شده بود و بعد از آن نيز با اصرار به خروج محصولات پتروشيمي از بورس و اختلاف نظر با علي طيب‌نيا وزير اقتصاد، در صدر اخبار قرار گرفت. او همچنين در ماجراي كمپين تحريم خريد خودروي صفر داخلي هم در يك مصاحبه مطبوعاتي با خيانتكار و ضدانقلاب لقب دادن اعضاي اين كمپين، توانست توجه و نقد همگاني را به‌خود معطوف كند.

  • اختلاف‌هاي مرد صنعتي در دولت

اختلاف نظر نعمت‌زاده با سيف كه در رسانه‌ها با عنوان دعواي اين دو نقل مي‌شد، از ديگر حواشي مرد صنعتي دولت يازدهم بود. او 19تير سال‌جاري در سخنراني همايش ملي صنعت و معدن از كاهش سهم توليد از تسهيلات بانكي به‌شدت انتقاد كرد. در مقابل ولي‌الله سيف، رئيس‌كل بانك مركزي هم يك روز بعد پاسخ بي‌تعارفي به نعمت‌زاده داد و بي‌برنامگي بخش صنعت را عامل مشكلات دانست. وزير صنعت در ماجراي جريمه 3هزار ميلياردي گمرك ايران براي يك شركت كره‌اي نيز در نامه‌اي به رئيس گمرك، خواستار لغو فوري جريمه 3هزار ميلياردي شده‌ بود.

كار به جايي رسيد كه احمد توكلي، رئيس هيأت مديره سازمان ديده‌بان شفافيت و عدالت در نامه‌اي به اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور، مواضع وزير صنعت را فسادزا عنوان كرده و درباره آن هشدار داده بود. در كنار همه اينها، نعمت‌زاده در جبهه معدن هم مرد اختلاف نظر و مجادله با محيط‌زيست است؛ او در آخرين اظهارنظر خود گفته است: در هيچ جاي دنيا اينگونه نيست كه فعاليت معدني به‌خاطر حفاظت از محيط‌زيست انجام نشود. به گفته نعمت‌زاده، محيط‌زيست به‌علت عبور 4گورخر، روي معدن آهن و مس در منطقه «بهرام گور» دست گذاشته و اجازه كار در آنجا را نمي‌دهد.

او مي‌گويد در نامه‌اي به رئيس‌جمهور نوشته‌ است: 30نقطه معدني در كشور دست نخورده باقي مانده كه اگر مشكلات حل شود مي‌توان از اين منابع و معادن بهره‌برداري كرد. ديروز اما وزير صنعت در چهارمين نمايشگاه بين‌المللي خودروي ايران، جداي از اينكه با پيش‌كشيدن بحث بازنشستگي‌اش در سال آينده، از خودروسازان خواست مسائل روز صنعت خودرو را پيگيري كنند، در بخشي از سخنراني خود باز هم ماجراي خيانتكار لقب دادن طرفداران كمپين تحريم خودروي صفر داخلي را نبش قبر كرد و گفت: سال گذشته يك عده افراد مغرض، كمپيني را براي تحريم خريد خودرو ايجاد كردند كه ما اين مسئله را پيگيري كرديم، خائنين اين مسئله را پيدا كرديم و به رئيس‌جمهور گزارش داديم كه ايشان نيز به مقامات گزارش دادند.

کد خبر 361883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha