یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تشدید درگیری‌ها و بحران اقتصادی در مناطق مختلف جمهوری دموکراتیک کنگو سبب شده است مردم از دست‌فروشان دوره‌گرد در خیابان‌های بحران‌زده پایتخت مواد غذایی ارزان و غیر بهداشتی تهیه کنند.

هم‌زمان با افزایش بحران اقتصادی در این کشور ،‌ اقشار مختلف جامعه ناگزیرند برای رفع گرسنگی خود و فرزندانشان بدون توجه به هشدارهای بهداشتی و اصول تغذیه از دست فروشان غذاهای ساده و ارزان بخرند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کینشازا به نقل از رسانه های محلی، بسیاری از شهروندان این کشور ضمن اعتراض به شرایط کنونی و بحرانی اقتصاد ناچارند فقط با صرف چند یورو برای هزینه مکان و مواد غذایی روز را به شب برسانند.

این در حالی است که طبقات مختلف مردم کنگو حتی در شهرهای دورتر از پایتخت به افزایش دست کم ده برابری بهای مواد غذایی در روزهای اخیر اعتراض دارند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کاهش فعالیت‌های اقتصادی که به افت شدید تولیدات صنعتی و تجاری منجر شد و همچنین افزایش تورم که کاهش بهای پول این کشور را در پی داشت از دیگر عوامل تشدید تنش های اجتماعی به شمار می رود.

تلاش ژوزف کابیلا، رئیس‌جمهور کنگو برای خودداری از کناره‌گیری از قدرت با وجود این‌که دوره ریاست‌جمهوری او در دسامبر(آذر) به پایان رسیده بود نیز به وخامت اوضاع سیاسی این کشور افزود.

باوجود منابع غنی زیرزمینی و سفره های آبی ، کنگو از جمله کشورهای فقیر غرب آفریقا است که افزایش بی ثباتی سبب بحران اقتصادی این کشور شده است.

مقام‌هاي بهداشتی و پزشکی کنگو معتقدند عدم توجه مردم به خرید مواد غذایی ارزان و غیربهداشتی سبب شده است بسیاری از بیماری‌ها از جمله اسهال و استفراغ و بیماری‌های گوارشی در مقایسه با سال‌های گذشته در این کشور افزایش یابد.

کد خبر 361819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha