همشهری آنلاین: هزاران اسلامگرای اندونزی در آستانه انتخابات به رغم صادر نشدن مجوز تجمع در مسجد ملی جاکارتا پایتخت گردهم آمدند تا علیه فرماندار مسیحی کنونی و یکی از نامزدهای انتخابات تظاهرات کنند.

تجمع هزاران اسلامگرای اندونزی در آستانه انتخابات

به گزارش ایرنا، این جمعیت از مسجد استقلال جاکارتا وارد خیابان های اطراف شدند. تندروهای اسلامی اندونزی پیش از این نیز سه تظاهرات گسترده در نوامبر و دسامبر سال گذشته علیه فرماندار مسیحی جاکارتا برگزار کردند که یک تجمع به خشونت کشیده شد و دولت اعلام کرد تروریست ها در بین مردم نفوذ کرده بودند.

گروه های اسلام گرا در اندونزی 'باسوکی تجاهاجا پورناما' (آهوک) فرماندار مسیحی جاکارتا را که پیش از انتخاب 'جوکو ویدودو' به عنوان رئیس جمهوری معاون وی در فرمانداری بوده است متهم به توهین به قرآن می کنند.

انتخابات عمومی برای تعیین فرماندار جاکارتا روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود و در آن 'آهوک' که یک مسیحی از نژاد چینی است با دو نامزد مسلمان که یکی 'آگوس هاریمورتی یودهویونو' فرزند رئیس جمهوری سابق و دیگری 'آنیس باسوئدان' وزیر سابق آموزش اندونزی است، رقابت دارند.

گفته می شود پشت اتهامات وارد شده به فرماندار کنونی رئیس جمهوری سابق اندونزی است که با گروه های تندرو اسلامی ارتباط دارد، اما وی این اتهام را رد می کند.

براساس گزارش رسانه های محلی اندونزی، رهبر جبهه مدافعان اسلامی اندونزی گفت که این تجمع پس از مذاکره روز پنجشنبه با یک وزیر و توافق در مورد آرامش تجمع برگزار شد.

30 هزار نیروی نظامی و امنیتی قرار است روز چهارشنبه هفته جاری امنیت انتخابات و رای گیری در جاکارتا را بر عهده داشته باشند.

کد خبر 361710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha