همشهری آنلاین: همزمان با انتشار دفترچه راهنمای آزمون سراسری سال ۹۶، نام‌نویسی داوطلبان از ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه آغاز شده است و ثبت‌نام تا ۲۸ بهمن‌ ماه ادامه دارد.

به گزارش فارس، بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش كشور، با توجه به ابلاغ قانون اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوبه 26 اردیبهشت ماه سال 95 مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 9 آبان ماه 95، میزان و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 96 مانند آزمون سراسری سال 95 است.

بر این اساس، آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال 84 به بعد اخذ کردند و امتحانات یک یا چند درس آن‌ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم به میزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

داوطلبان دارای مدرک پیش‌دانشگاهی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 90 - 91 به بعد اخذ کردند و امتحانات یک یا چند درس آن‌ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش‌دانشگاهی به میزان حداکثر 5 درصد به نسبت سوابق موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

اعمال تأثیر مثبت سوابق تحصیلی به آن معناست که اگر سوابق تحصیلی باعث افزایش کل نهایی در هر زیرگروه شود اعمال خواهد شد و در غیر این صورت نمره کل آزمون به عنوان نمره کل نهایی در هر زیر گروه در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر 361375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha