مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان دریافتند در بین نوجوانان و افراد جوان مبتلا به اختلال دوقطبی، بین تفاوت‌های مغزی و افزایش ریسک خودکشی ارتباط وجود دارد.

اسکن مغز

به گزارش مهر، به گفته محققان دانشگاه یل کنتیکت آمریکا، در حدود نیمی از افراد مبتلا به اختلال دوقطبی که مشخصه آن نوسانات اخلاقی است، اقدام به خودکشی می‌کنند و یک نفر از هر ۵ نفر به خاطر خودکشی می‌میرد.

در این مطالعه جدید، نوجوانان و جوانان مبتلا به اختلال دوقطبی تحت اسکن مغز قرار گرفتند. در مقایسه با افرادی که اقدام به خودکشی نکرده بودند، افرادی که خودکشی کرده بودند دارای حجم و فعالیت نسبتاً کمتری در مناطق مغزی تنظیم کننده هیجانات و انگیزه‌ها و در ماده سفید مغز که این مناطق را به هم متصل می‌کند بودند.

هیلاری بلامبرگ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یافته‌ها نشان می‌دهد قشر پیشانی کار نمی‌کند و در عین حال باید این مدار را تنظیم کند.

به گفته وی، این مسئله می‌تواند منجر به درد هیجانی بسیار زیاد، مشکل در ارائه راه حل‌های جایگزین برای خودکشی و احتمال بیشتر اقدام به خودکشی شود.

به گفته وی، شناسایی مدارهای مغزی درگیر در ریسک خودکشی می‌تواند منجر به شیوه‌های جدید شناسایی افرادی شود که بیشتر از همه در معرض خودکشی قرار دارند و از بروز خودکشی پیشگیری کرد.

کد خبر 361249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha