پیام رونق نوازنده دیجیریدوو، آهنگساز، تنظیم کننده و تهیه کننده آلبوم موسیقی گیلگمش درصدی از سود فروش این آلبوم موسیقی را به حمایت از یوزپلنگ ایرانی اختصاص داد.

موسیقی

آلبوم موسيقي گيلگمش كه با تكيه بر حماسه گيلگمش و تاكيد بر صلح و زندگي به جاي جنگ و نيستي ساخته شده است جمعه اين هفته با حضور بازيگران سينما و تلويزيون، ترانه سرايان، هنرمندان موسيقي، نوازندگان، خوانندگان و جمعي از هنرمندان تجسمي در گالري كناك رونمايي مي شود.

در اين آلبوم پيام رونق نوازندگي ساز ديجيريدوو از سازهاي بوميان استراليا را برعهده دارد و محسن شريفيان سرپرست گروه ليان به نوازندگي ني انبان از سازهاي شرقي جنوب ايران، مي‌پردازد. همچنين ميلاد درخشاني سرپرست و رهبر اركستر افشارستان نيز نوازندگي ساز عود در اين آلبوم موسيقي را عهده‌دار است. ژوبين كلهر نوازنده بين‌المللي كمان و كمانچه نيز با نواختن سازهاي زهي پيام رونق را همراهي مي‌كند. احسان شفيعي نوازنده سازهاي كوبه‌اي و از اعضاي گروه كاكوبند نيز در اين آلبوم به نوازندگي پركاشن پرداخته است.

آلبوم گيلگمش از هشت قطعه بي‌كلام در فضاسازي‌هاي موسيقي الكترونيك غربي و تركيب آن با ملودي‌هاي كمتر استفاده شده موسيقي مشرق زمين تشكيل شده است.پيام رونق نوازنده ساز ديجيريدوو و تهيه كننده آلبوم گيلگمش درخصوص تصميم خود براي اختصاص سود فروش اين آلبوم به حفاظت و احياي يوزپلنگ ايراني گفت: درصدي از سود فروش اين آلبوم به انجمن يوزپلنگ ايراني اختصاص مي يابد.

وي با اعلام اين كه انجمن يوزپلنگ ايراني برغم تلاش‌هاي بسيار براي حفاظت از يوزپلنگ آسيايي كه تنها در ايران وجود دارد افزود: تهيه دو قطعه ردياب ماهواره‌اي براي حفاظت از دو قلاده پوزپلنگ آسيايي 40 ميليون تومان هزينه دارد و با اين تصميم هنرمندان حمايت خود را براي حفاظت از گونه‌هاي محيط زيست و يوز پلنگ آسيايي اعلام كرده اند.

رونق كه فارق التحصيل دانشكده هنر و معماري در رشته ادبيات دراماتيك است همچنين اعلام كرد: آلبوم گيلگمش از معدود آلبوم‌هاي موسيقي ايران است كه موفق به دريافت كپي رايت جهاني شده و از روز رونمايي آلبوم علاقمندان در سراسر جهان قادر به تهيه آنلاين آن در سايت‌هاي معتبر موسيقي جهان هستند.

پيام رونق كه مدتي نيز در دانشگاه فلورانس ايتاليا در رشته باستان‌شناسي تحصيل كرده است گفت: علاوه بر اختصاص سود فروش اين آلبوم به حمايت از يوزپلنگ آسيايي ايران براي احترام به محيط زيست در بسته بندي آلبوم نيز از پلاستيك استفاده نشده است و بسته بندي اثر براي بازيافت آسان از مقوا و به روش ديجي پك ساخته شده است.

به گفته رونق در طراحي روي جلد و سي دي آلبوم گيلگمش نيز از نقاشي‌هاي مينا صفري و نقاشي‌هاي خود بهره گرفته‌ام و تمامي تصاوير نيز اورجينال است كه نقاشي‌ها نيز بعدتر در قالب يك نمايشگاه رونمايي مي شود. وي افزود: اين اقدام نيز براي حمايت از هنرمندان نقاش صورت گرفت تا هنرمندان در رشته‌هاي مختلف براي خلق يك اثر موسيقايي همكاري كنند.

آلبوم گيلگمش حماسه گيلگمش و عشق او به زندگي را روايت مي كند و در مراسم رونمايي اين اثر تلفيقي نوازندگان گروه كاكوبند، اعضاي گروه رستاك، نوازندگان گروه داركوب، ليان و افشارستان، به همراه روزبه نعمت‌الهي، فرمان فتحعليان و علي معصومي از خوانندگان پاپ كشور به همراه درشن نوازنده هندي ساز طبلا حضور دارند.

احتمال حضور شهاب حسيني، بابك حميديان، مهران و فرهاد مديري نيز در رونمايي از آلبوم گيلگمش وجود دارد. بابك رياحي پور، وحيد اسدالهي، همايون نصيري، پدرام درخشاني از گروه رومي، اميد محرم زاده از هنرمندان بودابار، آريا و نيما عظيم نژاد از آهنگسازان تلويزيون، محمد برنو عكاس اختصاصي رييس‌جمهور، ايليا منفرد خواننده، كامران تفتي بازيگر، بهنوش بختياري و امين حيايي از ديگر مهمانان رونمايي از آلبوم گيلگمش هستند.

آلبوم موسيقي گيلگمش آلبوم گيلگمش توسط شركت فرهنگي هنري رهگذر هفت اقليم با حمايت انجمن يوزپلنگ ايراني روانه بازار شده و مراسم رونمايي آن 22 بهمن ماه در محل گالري كناك واقع در اتوبان مدرس شمال، خيابان ظفر، خيابان تخارستان، انتهاي نيل به سمت شمال، كوچه سينا، پلاك ٧ برگزار مي‌شود.

کد خبر 361230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha