همشهری آنلاین: معاون دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور از آمادگی بهزیستی برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به بازماندگان و آسیب‌دیدگان حادثه پلاسکو خبر داد و گفت: تاکنون روانشناسان بخش خصوصی و دولتی، نیروهای داوطلب و انجمن روانشناسی ایران در این زمینه همکاری خوبی با بهزیستی آغاز کرده‌اند.

به گزارش ايسنا، مهدی میرمحمدصادقی در اين باره گفت: در تلاشیم تا با استفاده از متخصصان روانشناسی و مشاوران تحت نظارت سازمان بهزیستی به سلامت روان افراد حاضر در حادثه پلاسکو، بازماندگان و همچنین آسیب‌دیدگان خدمات مناسبی ارائه کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: سلامت روان عمومی جامعه برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد و با استفاده از تخصص مشاورین و روانشناسان سعی داریم تا از افزایش آسیب و همچنین تبعات روانی آن جلوگیری کنیم.

معاون دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور همچنین با بیان اینکه در حال حاضر اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور طی ارتباط با خانواده‌های مصدومین و جانباختگان حادثه پلاسکو سعی در کاهش تبعات روانی این حادثه دارد، عنوان کرد: متخصصان روانشناس، مشاور، مددکار و روان‌پزشک داوطلب با حضور در ایستگاه‌های آتش‌نشانی منطقه حسن‌آباد، دولاب، مظفر جنوبی، مولوی، مخبرالدوله، جمال‌زاده در قالب طرح محب در دو شیفت کاری 7:30 الی 19:30 و بعضاً شیفت شب 19 الی 24 خدمات مشاوره‌ای و حمایتی ارائه می‌دهند.

میرمحمد صادقی در پایان با بیان آنکه این طرح همچنان ادامه دارد گفت: در صورت امکان در آینده این طرح را علاوه بر آتش نشانان و خانواده های آنان برای کسبه ساختمان پلاسکو که به علت خسارت های مالی دچار تالمات روحی شده اند نیز ادامه خواهیم داد.

کد خبر 360903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha