با برداشته‌شدن تحریم نمایش فیلم‌های بالیوودی در سینماهای پاکستان، تازه‌ترین فیلم‌های شاهرخ‌خان و هریتیک روشن می‌توانند به نخستین آثار هندی در بیش از ۴‌ ماه اخیر تبدیل شوند که در پاکستان روی پرده می‌روند.

سینما جهان

به گزارش همشهري، پس از بالا گرفتن تنش‌هاي سياسي ميان هند و پاكستان در آخرين روزهاي تابستان امسال، جنگ در نوار مرزي بلادرنگ به حوزه فرهنگ و هنر منتقل شد و 2كشور همسايه تصميم گرفتند فيلم‌هاي يكديگر را تحريم كنند. البته در اين ميان ضرر بزرگ متوجه باليوود شد كه فيلم‌هايش در پاكستان بسيار طرفدار دارد و هند در مقام اصلي‌ترين تأمين‌كننده نياز سينماي اين كشور، چند‌ماه از اين بازار بزرگ محروم بود. ضمن اينكه هندي‌ها هم فعاليت پاكستاني‌ها را در باليوود ممنوع اعلام كردند.

درهرحال، تحريم سينمايي باليوود در پاكستان سرانجام هفته گذشته به پايان رسيد و وزارت اطلاع‌رساني و نمايش اين كشور اعلام كرد از اين پس منعي براي اكران فيلم‌هاي هندي وجود ندارد. هر چند هيچ مقام رسمي در پاكستان خواستار تحريم محصولات باليوودي نشده بود اما نواز شريف، نخست‌وزير پاكستان با تشكيل يك كميته ويژه و بررسي جوانب مختلف امر، در نهايت رأي به برداشته شدن اين تحريم غيررسمي داد.

به اين ترتيب، «رئيس» با بازي شاهرخ‌خان و «قابيل» با هنرنمايي هريتيك روشن مهم‌ترين فيلم‌هاي چند‌ماه اخير سينماي هند هستند كه با گرفتن مجوزهاي لازم به‌زودي در سينماهاي پاكستان به نمايش عمومي درمي‌آيند. هر دو ستاره باليوودي در پاكستان بسيار محبوبند و انتظار مي‌رود نمايش فيلم‌هاي تازه آنها با استقبال مواجه شود. هنوز مشخص نيست كوتاه آمدن پاكستان به ورود دوباره نيروهاي سينمايي اين كشور به صنعت فيلمسازي هند منجر مي‌شود يا نه.

کد خبر 360846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha