همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ با استناد به رسانه‌های کانادایی، نوشت: براساس اطلاعات به دست آمده از حساب فیس بوک مظنون حادثه تروریستی مسجد کبک، این فرد از هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و ارتش رژیم صهیونیستی است.

کبک تروریسم

به گزارش ايرنا به نقل از تارنمای این شبکه فرانسوی زبان، مظنون دستگیر شده این حادثه تروریستی که 6 کشته و هشت زخمی به دنبال داشت، «الکساندر بسونت» 27 ساله، دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه «لاوال» و حامی سیاست‌های احزاب راست افراطی است.

این مظنون علاوه برترامپ و ارتش رژیم صهیونیستی، در شبکه اجتماعی فیس بوک جزو هواداران سیاستمدارانی چون «مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه، حزب جدایی طلب کبک و حزب نو بنیان دموکراتیک کانادا به شمار می‌رود.

فرانس 24 با اشاره به گزارش رسانه‌های کانادا که مظنون حادثه تروریستی مسجد کبک را فردی ناشناخته برای نیروهای پلیس معرفی کرده‌اند، می‌افزاید: حمایت از مواضع ناسیونالیستی و ضد فمنیستی بخش دیگری از اطلاعات به دست آمده از این مظنون است.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی مفصل با اشاره به تفکرات افراطی مظنون دستگیر شده این حادثه، نوشت: برای نخستین بار ایده‌های ناسیونالیستی به اشتراک گذاشته شده او در پی سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، به اتفاق آراء در سراسر جهان محکوم شد.

  • کانادایی‌ها در شوک کشتار مسجد کبک

شبکه فرانس 24 همچنین در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به اینکه ساکنان کبک در شوک کشتار مسجد این منطقه فرو رفته‌اند، نوشت: در همین ارتباط حدود 12 هزار تن شب گذشته در کنار مسجد کبک تجمع کردند.

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا نیز که در این گزارش به عنوان مدافع سرسخت «تنوع فرهنگی» معرفی شده، اعلام کرده است که مسلمانان کانادا «اینجا در خانه خود هستند.»

مقام‌های کانادا روز گذشته اعلام کردند که یکی از مظنونان حادثه حمله مسلحانه به مسجدی در کبک که 6 قربانی گرفت، پس از تماس با پلیس، بدون درگیری تسلیم شده است.

نخست وزیر کانادا در نخستین ساعات وقوع این حادثه، حمله یکشنبه شب به مرکز فرهنگی اسلامی کبک را به عنوان حمله تروریستی علیه مسلمانان اعلام و آن را محکوم کرد.

این حادثه با انتقاد شدید سران دیگر کشورهای جهان نیز مواجه شده است و فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه به شدت آن را محکوم کرده است.

در این حمله 6 تن کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند که به گفته سخنگوی بیمارستان، حال پنج تن از زخمی‌های این حادثه تروریستی وخیم است.

کد خبر 360587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha