همشهری آنلاین: مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: به دلیل افزایش تقاضای نفت در کشورهای در حال توسعه، روند نزولی تقاضا به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

مهر به نقل از رویترز نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد، پیش‌بینی می‌شود تقاضای نفت به دلیل افزایش مصرف در کشورهای در حال توسعه به این زودی‌ها کاهش پیدا نکند.

در همین حال مدیر آژانس بین‌المللی انرژی گفت: «نسبت به این مسئله هشدار می‌دهم که اگر شرکت‌ها در حوزه نفت سرمایه‌گذاری نکنند، بازار نفت وارد یک دوره از بی ثباتی جدی خواهد شد، این به دلیل آن است که کاهش تقاضای جهانی نفت در دو سال اخیر، میزان سرمایه‌گذاری شرکتهای نفتی را کاهش داده است.»

وی تصریح کرد: انتظار نمی‌رود که فرآوردهای نفتی در کوتاه‌مدت یا میان‌مدت جایگزین سایر سوخت‌ها شوند. مدیر آژانس بین‌المللی انرژی گفت: «فقط در منطقه آسیا بیش از یک سوم افزایش تقاضا برای نفت به سوخت کامیون‌ها برمی‌گردد و معتقد هستم که کاهش تقاضا به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در سال جاری میلادی پروژه‌های جدید و مهمی در حوزه نفت وجود نداشته باشند، خیلی مشکل خواهد بود که بگویم زمان سختی را در بازار نفت به دلیل افزایش تقاضای گاز خواهیم داشت.

کد خبر 360578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha