دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

در پی اعلام انصراف اصغر فرهادی از سفر به آمریکا، جمعی از سینماگران بریتانیایی از جمله چهره‌های نامزد و برنده اسکار قصد دارند «فروشنده» را همزمان با برگزاری مراسم اهدای جوایز اسکار مقابل سفارت آمریکا در لندن به نمایش بگذارند.

سینما جهان

به گزارش همشهري، حدود 50 سينماگر سرشناس كه در ميان آنها نام‌هايي چون ريدلي اسكات، كايرا نايتلي، مايك لي، آنتون كوربين، گلن كلوز، آندريا آرنولد، تري گيليام، جولي كريستي و پيتر بردشاو به چشم مي‌خورد، نامه‌اي به دوك وست‌مينستر نوشته و از او خواسته‌اند با نمايش فيلم نامزد اسكار فروشنده در روز 26 فوريه (همزمان با مراسم اسكار) در ميدان گراس‌ونور موافقت كند. جوانا ناتاسگارا، تهيه‌كننده مستند نامزد اسكار «كلاه‌سفيدها» هم اين نامه را در حمايت از فرهادي و اعتراض به دستور دونالد ترامپ مبني بر جلوگيري از ورود شهروندان 7 كشور مسلمان به آمريكا امضا كرده است.

در همين حال، بيست و سومين مراسم اهداي جوايز انجمن بازيگران آمريكا SGA هم به صحنه اعتراض برخي حاضران و برندگان به سياست‌هاي ترامپ تبديل شد؛ تا جايي كه حتي عده‌اي از مهمانان از روي فرش قرمز مخالفت خود را با فرمان اجرايي رئيس‌جمهور براي جلوگيري از ورود شهروندان 7 كشور مسلمان نشان دادند. از جمله ماهرشالا علي، بازيگر مسلمان سياهپوست كه بهترين بازيگر مرد مكمل شد و يكي از بخت‌هاي جدي كسب اسكار است.

در مراسم امسال جایزه گروه بازیگری به «چهره‌هاي پنهان» رسيد و دنزل واشنگتن برای «حصارها» نخستين بار جایزه بهترین بازیگر مرد را از SGA برد. جايزه بهترين بازيگر زن به اما استون براي موزيكال «لالالند» اهدا شد و وایولا دیویس برای «حصارها» جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را به دست آورد. جز بخش بهترين بازيگر مرد، موفقيت 3بازيگر ديگر قابل پيش‌بيني بود و البته برخي انتظار داشتند كيسي افلك براي «منچستر باي د سي» جاي واشنگتن را بگيرد.

در 21 سال گذشته، بهترین جايزه گروه بازیگری انجمن بازیگران در 11 مورد جایزه اسکار بهترین فیلم را برده و اين مي‌تواند بخت چهره‌هاي پنهان را براي موفقيت در اسكار بيشتر كند؛ ضمن اينكه در تاریخ جوایز انجمن بازیگران، فقط 4 بار برندگان آن با چهره‌هاي برنده اسكار متفاوت بودند.

کد خبر 360492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha