همشهری آنلاین: بازیگر نقش امام خمینی (ره) در سریال «معمای شاه» از تجربه ایفای این نقش و همچنین سختی‌ها و حساسیت‌های آن گفت.

سریال

شکرخدا گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه «فکر می‌کنم نقش امام خمینی (ره) در سریال «معمای شاه» برای مخاطبان باورپدیر است»، درباره چگونگی حضور در این پروژه، گفت: زمانی که نمایشنامه «ساقی» را در سالن اصلی تئاتر شهر کار می‌کردم، آقای ورزی (کارگردان «معمای شاه») سه بار به تماشای این کار نشستند و سپس از من برای حضور در مجموعه «معمای شاه» دعوت کردند؛ آن زمان تصور نمی‌کردم که برای ایفای نقش امام خمینی (ره) دعوت شده باشم، ولی در جلسه‌ای که داشتیم این موضوع عنوان شد.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به حساسیت‌های این نقش، چه اندازه مطالعه و تحقیقات داشته است؟ یادآور شد: نقش حساس بود و باید مطالعه میدانی انجام می‌گرفت که شامل مطالعه کتاب‌های تاریخی و تماشای کارهای تصویری می‌شد. تلاش کردم هر دو اینها توأمان با هم صورت بگیرد؛ نزدیک به دو سال قبل از اینکه این نقش را ایفا کنم، این آماده‌سازی‌ها به طول انجامید. از طرفی هم در زمان انقلاب ۱۸ ساله بودم و خاطراتی از انقلاب در ذهن دارم؛ در واقع می‌توان گفت که با آن دوران بیگانه نیستم و این مشاهداتم از ان زمان در ایفای نقش امام خمینی (ره) هم به کمکم آمد و بسیار موثر بود.

گودرزی ادامه داد: به مدت پنج سال در پروژه «معمای شاه» حضور داشتم و طبیعی است که با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، گریم و لباس‌ها برای این مدت تعریف شده بود؛ به همین خاطر هم در تمام این مدت پنج سال باید مراقبت می‌کردم که لاغر یا چاق نشوم و نباید کاری انجام می‌دادم که ممکن بود به چهره‌ یا فیزیک بدنم آسیبی وارد شود؛ من هم این مراقبت‌ها را در برنامه روزانه‌ام تعریف کرده بودم تا نقشی که ایفا می‌کنم، تحت تاثیر این مسائل قرار نگیرد.

بازیگر نقش امام خمینی در سریال «معمای شاه» با یادآوری اینکه «از دوره میانسالی امام (ره) به بعد را در مجموعه «معمای شاه» مشاهده می‌کنیم»، اظهار کرد: این نقش قرار بود در دو مقطع سنی میانسالی و مقطع دوم در دوران انقلاب بگذرد؛ طبیعتاً انرژی‌هایی که باید برای این دو مقطع صرف می‌کردم، متفاوت از هم بود و طبیعتاً منش و رفتار امام (ره) در سن ۸۵ سالگی با ۱۶ سال قبل ایشان، متفاوت است. 

او با اشاره به حساسیت‌هایی که در ایفای نقش امام خمینی وجود داشت، گفت: ایفای نقش حساسی که همه جامعه به نوعی نسبت به آن حساس هستند، تجربه‌ای متفاوت خواهد بود؛ ولی برای این تفاوت باید بسیار تلاش کرد تا از عهده موقعیتی که برای ایفای یک نقش خیلی متفاوت ایجاد شده است، برآمد. ایفای نقش رهبر انقلاب کار ساده‌ای نبود و در واقع هیچ مجالی برای اشتباه یا آزمون و خطا وجود نداشت.

گودرزی یادآور شد: سعی کردم به خاطر اعتمادی که به من شده بود، از عهده این مهم، به خوبی برآیم. سعی کردم در طول کار به مسؤولیت سنگینی که بر دوشم بود، فکر نکنم تا به یک رهایی برسم و نگذارم هیچ ترسی در من به وجود بیاید. تاکنون واکنش‌های خوبی وجود داشته است و حتی آقای اشراقی (نوه امام خمینی) هم که سر صحنه آمده بودند، رضایت داشتند.

به گزارش ایسنا، پخش سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی چهارشنبه، ۱۳ بهمن ماه به پایان می‌رسد.

کد خبر 360480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha