چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

با وجود وعده‌های قبلی مسئولان وزارت صنایع و معادن برا ی افزایش تولیدو تأمین نیاز بازار داخل و صادرات سیمان، نابسامانی بازار سیمان موجب شده تا وزارت بازرگانی خود را ناگزیر به واردات سیمان بداند.

از سوی دیگر در حالی که وزارت صنایع و معادن تولید سیمان در 7 ماه نخست سال‌جاری را 23.3 میلیون تن( 6  درصد بیشتر از برنامه سال 86 )دانسته و خبر از تحقق رقم 42 میلیون تنی تولید سیمان در سال آینده می‌دهد، وزارت بازرگانی اعلام کرد که تولید سیمان در 7 ماه سال‌جاری از میزان پیش‌بینی شده در برنامه کمتر بوده و رشد تولید سیمان در سال 86 نسبت به برنامه ارائه شده کمتر است.

با این روند، مدیرکل تأمین و توزیع و تنظیم بازار وزارت بازرگانی با اشاره به این که مصرف سیمان از تولید بیش از پیش سبقت گرفته، این وزارتخانه را ناگزیر به واردات سیمان دانسته است.

عباس قلی‌زاده می‌افزاید: اگر از محل اعتبار 3500 میلیارد ریالی حاصل از 3 درصد مربوط به بودجه عمرانی 5وزارتخانه، علاوه بر فولاد، اعتبار به واردات کلینکر و سیمان اختصاص یابد، مشکل کمبود سیمان تا اندازه‌ای برطرف خواهد شد.

وی می‌گوید: وزارت بازرگانی برای حل مشکل کمبود سیمان نیز پیشنهاد اصلاح مصوبه هیأت وزیران را داده به‌طوری که علاوه بر فولاد، واردات سیمان و کلینکر مورد نیاز طرح‌های انبوه نیز از محل واردات تأمین شود.

مدیرکل تأمین و توزیع و تنظیم بازار وزارت بازرگانی، گفت: تا زمانی که وزارت صنایع و تولید‌کنندگان تعهد خود را در بخش تولید به ثمر برسانند و به مرحله خودکفایی برسیم برای جبران کمبود سیمان، ناچار به واردات سیمان خواهیم بود.

کد خبر 36048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز