همشهری آنلاین: تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر جلوگیری از ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به خاک این کشور، مشکلاتی را برای مسافران عازم آمریکا به وجود آورده است.

فرودگاه های آمریکا صحنه اعتراض های جدید به فرمان مهاجرتی ترامپ

به گزارش ايرنا به نقل از گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه از لاهه،‌ کشورهایی که مشمول محدودیت های صدور روادید از سوی آمریکا قرار گرفته اند، شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن هستند.

این گزارش به شرح وضعیت افرادی پرداخته که یا از ورود به هواپیماهایی به مقصد آمریکا منع شده و یا به محض ورود به این کشور به مشکل برخورده اند.

دو آژانس مسافرتی به خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که از طرف شرکت های هواپیمایی اتحاد ایرویز، امارات و ترکیش ایرویز دستور گرفته اند مبنی بر اینکه بلیط آمریکا نفروشند و به ایرانی هایی با روادید آمریکا، اجازه ورود به هواپیماهایی به مقصد این کشور را ندهند.

یک بانوی ایرانی که روز یکشنبه از سفر به آمریکا باز ماند، گفت که برای دریافت گرین کارت آمریکا 14 سال انتظار کشیده است.

وی در حالی که خواست نامش فاش نشود، افزود: آنها می گویند آمریکا مهد آزادی است، ولی من در این کشور آزادی نمی بینم.

حماسه طیاری یک ایرانی دیگر است که قصد داشت پس از گذراندن تعطیلات در کاستاریکا، از طریق یک پرواز رابط در نیویورک به دانشگاه محل تحصیل خود در گاسکو اسکاتلند بازگردد، اما از ورود به هواپیما باز ماند.

یک خانواده عراقی نیز روز شنبه از ورود به هواپیمایی به مقصد نیویورک در قاهره پایتخت مصر منع شدند.

این خانواده در عوض مجبور شدند با پروازی به اربیل در منطقه خودمختار شمال عراق بازگردند.

دستکم سه تبعه ایران نیز روز شنبه در فرودگاه وین متوقف شدند. این افراد قصد داشتند به آمریکا سفر کنند. این سه نفر،‌ روادید معتبر آمریکا را در اختیار داشتند.

دو نفر از این افراد که یک زوج بودند، شبانه در پایتخت اتریش سرگردان شدند و نفر سوم با پروازی به ایران بازگشت.

وین، یک مرکز عبوری مهم برای ایرانی هایی است که قصد سفر به آمریکا را دارند.

در همین حال، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که مقام های آمریکا شامگاه جمعه دو مهاجر عراقی را در فرودگاه جان اف کندی بازداشت کردند. این بازداشت ساعاتی پس از امضای فرمان جلوگیری از ورود مهاجران مسلمان به آمریکا از سوی ترامپ روی داد.

در این میان، اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا و دیگر گروه های مدافع حقوق بشر یک شکایت قانونی علیه حکم ترامپ تنظیم کرده اند.

وکلای مدافع دو مهاجر عراقی نیز دادخواستی برای آزادی آنها تهیه کردند. یکی از این دو آزاد شد و فرد دوم همچنان در بازداشت است.

براساس این گزارش، شرکت هواپیمایی «کی ال ام» که زیر پرچم هلند فعالیت دارد، از منع ورود هفت مسافر به هواپیماهای این شرکت خبر داد.

هویت این هفت نفر، کشور مبداشان و مقصد نهایی آنها مشخص نشده است.

شرکت هواپیمایی ایر فرانس نیز روز یکشنبه مانع سفر حدود 15 نفر از شهروندان هفت کشوری شد که مشمول فرمان ترامپ قرار گرفته اند.

سخنگوی این شرکت گفت: هیچ کس در پاریس متوقف نشد و ما اقدامات لازم را برای هدایت مسافران به مبدا سفرشان اتخاذ کرده ایم.

  • فرودگاه های آمریکا صحنه اعتراض های جدید به فرمان مهاجرتی ترامپ

در همين حال گزارش های خبری از احتمال تشدید اعتراض ها در فرودگاه های آمریکا علیه سیاست مهاجرتی جدید رئیس جمهوری این کشور، در روز یکشنبه حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فرمان جلوگیری از ورود مهاجران از هفت کشور مسلمان را امضا کرد، اعتراض های گسترده ای آمریکا را فرا گرفت و پیش بینی می شود که این تجمعات امروز در فرودگاه های این کشور تشدید شود.

کشورهایی که مشمول محدودیت صدور روادید توسط آمریکا قرار گرفته اند، عبارت از ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن هستند.

روزنامه بوستون هرالد نیز روز یکشنبه در گزارشی نوشت: شماری از شهروندان ایران، عراق، سوریه و کشورهای دیگر روز شنبه و در پی اجرایی شدن فرمان ترامپ از سفر به بوستون منع شدند. در میان این افراد دو پژوهشگر و یک دانشجوی دانشگاه MIT دیده می شوند.

روز شنبه در مجموع بین 20 تا 25 مسافر که قصد سفر به بوستون را داشتند، از ورود به این شهر منع شدند.

مقام های ارشد MIT در نامه ای خطاب به دانشجویان و استادان دانشگاه نوشتند: فرمان اجرایی ترامپ مبنی بر محدود کردن شهروندان هفت کشور از ورود به آمریکا، بر اعضای انجمن ما تاثیرگذار است.

در ادامه این نامه آمده است: هرچند ما به دلیل این اوضاع به زحمت می افتیم، نگرانی اصلی ما از بابت دانشجویان و استادان خارجی است که بطور مستقیم از این تصمیم متاثر می شوند. از این رو با این افراد همکاری لازم را خواهیم کرد تا هر گونه حمایت ممکن را از آنها به عمل آوریم.

کد خبر 360354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha