همشهری آنلاین: سرپرست اورژانس کشور گفت: در پی جاری شدن سیلاب ۴۴ پایگاه اورژانس در سیستان و بلوچستان در حالت آماده باش هستند.

به گزارش وبدا، دکتر پیرحسین کولیوند اظهار داشت: در طول بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان نیروهای اورژانسی در حالت آماده باش بودند و به مردم خدمت رسانی کردند.

وی با بیان اینکه وقوع سیلاب سبب اختلال در انتقال معمول بیماران شد، افزود: چهار نفر در محل مورد مداوا قرار گرفتند و نه نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرپرست اورژانس کشور عنوان کرد: در تصادفات جاده ای نیز شش نفر از مصدومان در محل درمان شدند و 16 نفر برای دریافت خدمات خدمات تخصصی به بیمارستان منتقل شدند و دو نفر نیز بر اثر تصادف در سرباز فوت شدند.

وی گفت: در طول سه روز نه مادر باردار انتقال فوری بودند و عملیات انتقال مادران باردار از مناطق سیل گیر به بیمارستان از عرض رودخانه توسط پرسنل اورژانس با همکاری مردم و اداره راه و شهرسازی و با استفاده از روش‌های غیرمعمول و وسایل نقلیه سنگین مانند کمپرسی و لودر و تراکتور انجام شد که در این میان دو مورد زایمان انجام شد.

کولیوند خاطرنشان کرد: قبل از شروع بارندگی و در طول بارندگی به تمامی نیروها آماده باش اعلام شد و در این میان 44 پایگاه اورژانس 115 در حالت آماده باش بودند.

وی افزود: در این میان تمامی ماموریت‌های غیرضروری و مرخصی‌ها لغو شد و تلاش ما بر این بود که خدمت‌دهی مطلوبی به مردم داشته باشیم.

سرپرست اورژانس کشور تصریح کرد: از مناطق تحت پوشش بازدید میدانی انجام شد و توسط تیم‌های بهداشتی و پشتیبانی از مناطق سیل‌زده بازدید انجام شد.

وی گفت: نبود اورژانس هوایی در منطقه و فرسودگی 50 درصدی آمبولانس های موجود و کمبود نیروی انسانی از مشکلاتی بود که سبب اختلال در عملکرد اورژانس می‌شد.

دکتر کولیوند خاطرنشان کرد: در جلسه ای با حضور کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی،  دکتر امینی،  نماینده مردم ایرانشهر از خدمات ویژه اورژانس در نجات دادن جان بسیاری از صدمه دیدگان و سیل زدگان در سیستان و بلوچستان تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 360349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha