همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ممانعت از ورود ایرانیان به آمریکا، کوچکترین اثری در روند توسعه علمی کشور ندارد.

به گزارش ایرنا، محمد فرهادی اقدامات اخیر آمریکا در ممانعت از ورود ایرانیان به آن کشور را در حوزه علم و فناوری فاقد هر گونه اثر اعلام کرد و افزود: کشورهای آمریکا و انگلستان جزو کشورهای راهبردی در حوزه‌های علم و فناوری ایران نیستند و از این رو کوچکترین نقشی در فرایند توسعه علمی کشور ایفا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران یک فرایند درون‌زاست و روند فعالیت‌های آن به کشور خاصی برنمی‌گردد.

دونالد ترامپ رییس‌جمهور جدید آمریکا برای تحقق یکی از وعده‌های انتخاباتی خود، روز جمعه دستور اجرایی امضا کرد که بر اساس آن سفر اتباع هفت کشور از جمله ایران به مدت 90 روز به حالت تعلیق درآمده است و ورود پناهندگان به آمریکا به مدت 120 روز متوقف می‌شود.

این اقدام ترامپ، واکنش و اعتراض جهانی را در پی داشت و بسیاری از مردم در کشورهای جهان و نیز مقامات سیاسی و چهره‌هاي مختلف تصمیم رییس‌جمهوری آمریکا را تبعیض‌آمیز برشمردند.

تعداد دانشجویان ایرانی در آمریکا بالغ بر ۱۲هزار نفر است که نسبت به سال تحصیلی گذشته رشد بیش از ۸ درصدی داشته است.

به گزارش فارس، وزیر علوم گفت: با توجه به لغو ویزای دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های آمریکا، تمهیداتی در نظر گرفتیم تا این دانشجویان بتوانند در کشورهای دیگر پذیرش بگیرند.

محمد فرهادی افزود: با توجه به لغو ویزای دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های آمریکا و با توجه به اینکه تعدادی دانشجویان مقطع دکتری باید بخشی از دوره شش ماهه را در دانشگاه‌های معتبر بگذرانند تمهیداتی در نظر گرفته شده که سقف زمان تحصیل برای این افراد لحاظ نشود و بتوانند در کشورهای دیگر پذیرش بگیرند.

کد خبر 360346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha