همشهری آنلاین: تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان زیر ۲۳ سال ایران در دیدار فینال رقابت‌های انتخابی قهرمانی جوانان جهان مقتدرانه به عنوان قهرمانی دست یافت. حسن سیاری هم به عنوان امتیازآورترین بازیکن این مسابقات معرفی شد.

Hasan Sayyari

در ششمین و آخرین روز از پيكارهای انتخابی بسکتبال با ویلچر قهرمانی جوانان جهان، ملی‌پوشان کشورمان در چهار کوارتر برتر میدان بودند و در پایان با نتیجه 67 بر 51 موفق شدند بر حریف غلبه کرده و عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

تیم ایران در مرحله مقدماتی مقابل تیم‌های تایلند، هند، استرالیا و چین به برتری دست یافت و مقابل ژاپن مغلوب شد و سپس با شکست استرالیا توانست ضمن دست‌یابی به سهمیه مسابقات جهانی، به فینال راه یابد.

این مسابقات برای کسب سهمیه رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان که سال آینده به میزبانی کانادا برگزار می‌شود، با حضور تیم‌های ایران، ژاپن، استرالیا، چین، تایلند و هند از روز دوشنبه، 4 بهمن ماه در بانکوک آغاز شد و روز شنبه، 9 بهمن ماه به کار خود پایان داد.

دیدار رده‌بندی هم بین تیم‌های استرالیا و تایلند برگزار شد كه تیم استرالیا با شکست حریف توانست به عنوان سومین تیم، سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند.

بر این اساس تیم‌های ایران، ژاپن و استرالیا به عنوان سه تیم نماینده منطقه آسیا و اقیانوسیه، سال آینده در مسابقات قهرمانی جوانان جهان حضور می یابند.

تیم ملی بسکتبال باویلچر ایران با ترکیب امیررضا احمدی (ایلام)، مهدی مظلوم (مازندران)، مهدی ماندگار (هرمزگان)، علی کریمی (اصفهان)، مجتبی کمالی (فارس)، محمد سیاری، همایون عسگری، مهدی عباسی (مرکزی)، پیمان میزان، حسنعلی کعبی، سیدمهدی موسوی (تهران)، رضا عیوضی (قم) با سرمربی‌گری حسن پالار در این رویداد ورزشی حضور یافته بود.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان

مسعود فلاح به عنوان مربی و حبیب خمجانی به عنوان نماینده فنی در این اعزام همراه با ملی‌پوشان بودند و سرپرستی کاروان نیز بر عهده امیر ماندگارفرد بود.

همچنين محمدحسن سیاری، ملی‌پوش جوان کشورمان از استان مرکزی که به عنوان لژیونر در لیگ ترکیه فعالیت می‌کند، به عنوان امتیازآورترين بازيكن مسابقات انتخاب شد و از وی تقدیر به عمل آمد.

 

کد خبر 360307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha