همشهری آنلاین: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در پنج استان کشور که میزان مبتلایان به اعتیاد در بانوان آن زیاد بود نسبت به تاسیس مراکز نگهداری از مادران معتاد اقدام کرده‌ایم.

به گزارش ايسنا، انوشیروان محسنی بندپی، در اين باره اظهار کرد: نگاه ما به استان‌های کم برخوردار، یک نگاه ویژه و عدالت محورانه است.

وی افزود: کل مددجویان جامعه هدف سازمان بهزیستی پنج میلیون و 200 هزار نفر است که شامل یک میلیون و 300 هزار نفر معلول و 510 هزار خانوار می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: در استان کردستان حدود 100 هزار نفر مددجو بهزیستی هستند که هفت درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: ماده‌ای را در برنامه ششم توسعه مصوب کردیم تا هم مستمری مددجویان این سازمان افزایش پیدا کند و هم افرادی که دارای نیازمندی‌های خاص و معلولیت‌های شدید هستند از پشت نوبتی خارج شوند.

محسنی بندپی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون به اشتغالزایی 33 هزار نفر از مددجویان بهزیستی کمک کرده‌ایم، گفت: در سال گذشته، 350 میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص یافت و امسال هم هدفگذاری‌هایی داشته‌ایم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های سازمان بهزیستی برای مادران معتاد، عنوان کرد: نقش بانوان در پیشگیری، مهار و کنترل آسیب‌هایی همچون طلاق و اعتیاد بسیار دارای اهمیت است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: طی یک بررسی انجام شده از 150 کودک زیر 17 سال معتاد، حدود 75 درصد آنها پدر و مادرشان هر دو معتاد بودند و 9.3 درصد مادر و 3.7 درصد هم پدرانشان معتاد بود.

وی عنوان کرد: نسبت به ایجاد مراکز نگهداری برای مادران معتاد اقدام کرده‌ایم و در کنار آن هم مهدکودک‌هایی را برای کودکان آنها درنظر گرفته‌ایم تا عشق و علاقه به فرزند، موجب ترک این معضل شود و آنها بتوانند خود را از دام این بلا نجات دهند.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: در پنج استان کشور که میزان مبتلایان به اعتیاد در بانوان آن زیاد بود نسبت به تاسیس مراکز نگهداری از مادران معتاد اقدام کرده‌ایم و در صورتی که در دیگر استان‌های کشور هم آمار معتادان بانو افزایش یابد این مراکز ایجاد می‌شوند.

کد خبر 360159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha