محمد باریکانی: ۳۲۰راهنمای حرفه‌ای جهان ‌از ۴۶کشور و از ۵قاره به همراه طالب ریفاعی، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی با سفر به ایران برای حضور در کنوانسیون۲۰۱۷ راهنمایان گردشگری آخرین میخ‌هارا بر تابوت ایران‌هراسی می کوبند.

گردشگری

اين گروه كه بسياري از اعضاي آن نخستين تجربه سفر به ايران را دارند و از شهرهاي مختلف ايران بازديد مي‌كنند، امروز در برنامه‌هاي كنوانسيون جهاني راهنمايان گردشگري جهان حضور مي‌يابند تا گام‌هاي جدي در تبديل ايران به مقصد گردشگران جهان را بردارند.راهنمايان حرفه‌اي همچنين از 3 روز پيش به استان‌هاي قزوين، زنجان و همدان سفر و اعلام كردند، ايران كشوري امن براي گردشگران است.

با اين اعلام، نه‌تنها پروژه ايران‌هراسي به پايان مي‌رسدكه توان ايران در جذب گردشگران اروپايي و آمريكايي در ماه‌هاي آينده دوچندان مي‌شود و كشور بايد آماده ميزباني بيشتر از گردشگران جهان شود.

  • پيام جهاني براي سفر به ايران

آرش نورآقايي رئيس كانون سراسري راهنمايان تور به همشهري گفت كه ايران توانست ميزباني اين رويداد را در سال2014 در شهر پراگ و در كنوانسيون شانزدهم در رقابت با سنگاپور و دانمارك به‌دست آورد. نورآقايي بيشترين شركت‌كننده‌ها در اين رويداد را از كشورهاي انگليس، كانادا، آمريكا و اتريش اعلام كرد و گفت: راهنمايان گردشگري فكر مي‌كردند ايران كشوري امن نيست و لي حالا از جاذبه‌هاي گردشگري و امنيت كشور شگفت‌زده‌اند.

به‌گفته او، 2سال است كه ايران تيتر يك سايت جهاني فدراسيون بين‌المللي راهنمايان گردشگري است و اين كنوانسيون كمك مي‌كند، گردشگران زيادي با توجه به حضور راهنمايان جهان در كشور به ايران سفر كنند.

  • 16ميليون دلار ظرفيت بالقوه

هر يك از 320 راهنماي تور خارجي كه بسياري‌شان براي نخستين‌بار به ايران سفر كرده‌اند، درصورتي كه سالانه 25گردشگر به ايران وارد كنند سبب مي‌شوند بيش از 8هزار گردشگر خارجي به ايران سفر ‌كنند و درصورتي كه هر گردشگر حداقل 2هزار دلار در ايران هزينه كند ارزآوري گردشگري با استفاده از ظرفيت كنوانسيون جهاني راهنمايان سالانه بيش از 16ميليون دلار خواهد بود.

راهنمايان حرفه‌اي ‌گردشگري جهان شامل راهنماياني از آمريكا، كانادا، اتريش، استراليا، آلمان، سوئد، سوئيس، لهستان،فرانسه، ايتاليا و... در 3روز گذشته، پيش از افتتاح كنفرانس جهاني (امروز) در تهران به دولتخانه صفوي قزوين و سراي سعدالسلطنه اين شهر سفر كردند و از بازارچه‌هاي صنايع‌دستي و جاذبه‌هاي تاريخي شهر قزوين بازديد كردند. آنها همچنين در شهر زنجان از گنبد سلطانيه، موزه مردان نمكي و رختشويخانه بازديد كردند و پس از آن به همدان، گنجينه آثار تاريخي ايران سفر كرده و از جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي اين شهر نيز بازديد كردند.

  • تاكيدآمريكايي‌ها بر سفر به ايران

پائولا تامپسون يك راهنماي تور از شهر نيويورك آمريكا كه براي نخستين‌بار به ايران سفر كرده است، ‌به همشهري گفت: پيش از سفر به ايران نگراني‌هايي از حضور در اين كشور داشتم اما حالا بايد بگويم ايران كشوري با تاريخ و تمدن كهن است.

او با اشاره به تلاش رسانه‌هاي آمريكايي براي ناامن نشان دادن ايران گفت: متأسفانه اين دروغ بزرگ در نيويورك وجود دارد و خبرهاي ايران به‌گونه ديگري منتشر مي‌‌شود.او اعلام كرد: ايران كشوري امن است و وقتي تصميم به سفر به ايران گرفتم افراد ديگري نيز در آمريكا علاقه خود براي سفر به ايران را اعلام كردند.

پائولا تامپسون از گردشگران در سراسر جهان خواست به ايران، كشوري امن و ارزان با برخورداري از جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي شگفت‌انگيز سفر كنند.او همچنين مردم ايران را مهمان‌نواز و برخوردار از فرهنگ تاريخي و جالب توصيف كرد.

  • آنچه مقامات گفتند

محمدعلي حضرتي، مديركل ميراث فرهنگي قزوين در سخناني در دولتخانه صفوي قزوين گفت: خاورميانه در خشونت و تروريسم غرق شده اما ايران امن‌ترين كشور منطقه براي گردشگران ‌جهان است. اسدالله درويش اميري، استاندار زنجان نيزخطاب به راهنمايان خارجي گفت: بخش زيادي از تاريخ بشر در قزوين، زنجان و همدان رقم خورده است و اين شهرها آماده ميزباني از گردشگران خارجي است.

کد خبر 360107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha