چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

رئیس مجلس شورای اسلامی از مصوبه مجلس برای افزایش مستمری نهاد‌های حمایتی که در مجلس گذشته و در رسانه‌ها به «طرح ۶میلیون نفر» معروف شده بود، حمایت کرد.

لاریجانی

علي لاريجاني كه روز گذشته در جلسه كميسيون تلفيق بودجه سال‌96 شركت كرده بود، ضمن تشكر از تلاش اعضاي اين كميسيون و ارزيابي وجوه مختلف بودجه سال آينده، بيش از هر چيز بر اهميت توجه به اقشار نيازمند تأكيد كرد و گفت: «رشد طبقات پايين جامعه كم بوده و شكاف طبقاتي تفكراتي را در جامعه ايجاد كرده است. در شرايط فعلي بايد ترميم‌هايي نسبت به طبقات پايين جامعه انجام شود.»

رئيس مجلس شوراي اسلامي بعد هم با بيان اينكه بهترين مصوبه در مورد يارانه‌ها قانون برنامه است، «گفت: در برنامه ششم توسعه براي اقشار تحت پوشش بهزيستي و كميته امداد، مبلغ 200هزارتومان درنظر گرفته شده كه در بودجه سال‌96 بايد همان قانون درنظر گرفته شود و شرايط اجتماعي كشور اقتضا مي‌كند كه به اقشار ضعيف توجه ويژه شود. قانون بودجه بايد براساس قانون برنامه ششم توسعه كه در مجلس تصويب شده، باشد.»

اشاره لاريجاني به مصوبه كميسيون تلفيق برنامه ششم توسعه مبني بر افزايش مستمري نهادهاي حمايتي به اندازه دست‌كم 20درصد حداقل حقوق مصوب است كه با استقبال گروه‌هاي مختلف همراه شده است. بعد از تأكيد رئيس مجلس بر اين موضوع، رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس نيز تأكيد كرد كه افزايش حقوق اقشار كم‌درآمد از اولويت‌هاي بودجه سال‌96 است.

غلامرضا تاجگردون كه در مجلس قبلي نيز از حاميان طرح 6ميليون نفر بود، با اشاره به اينكه يك ميليون و 620هزار خانواده از كميته امداد امام خميني(ره) و450هزار خانوار نيز از بهزيستي مستمري دريافت مي‌كنند، افزود: افزايش دو برابري حقوق افراد تحت پوشش كميته امداد امام‌خميني(ره) و بهزيستي يك امر مهم و ضروري است. حمايت از اقشار كم‌درآمد در نظام مردمسالاري ديني از مطالبات مردم بوده كه مورد توجه مجلس و دولت قرار دارد.

  • 2ميليون و 900هزار خانواده تحت پوشش نهاد‌هاي حمايتي

در برنامه ششم توسعه، دولت موظف شده در طول اجراي قانون برنامه، هرسال حداقل مستمري مددجويان تحت حمايت كميته امداد امام خميني و سازمان بهزيستي را متناسب با سطح محروميت، معادل 20 درصد حداقل دستمزد مصوب شوراي‌عالي كار و از محل منابع هدفمندسازي يارانه‌ها و حذف خانواده‌هاي پردرآمد در رديف بودجه خاص سنواتي از طريق سازمان‌هاي مذكور پرداخت كند.

اگر چه در رسانه‌ها صحبت از اختصاص اين مبلغ به 2ميليون و 200هزار خانواده تحت پوشش اين دو نهاد است اما براساس بخش ديگري از برنامه توسعه، بايد نزديك به 2ميليون و 900هزار خانواده تحت پوشش اين نهاد‌ها باشند؛ عددي كه مي‌تواند براي خانوارهايي كه پشت نوبت پيوستن به استفاده از خدمات اين نهاد‌ها هستند، خوشحال‌كننده باشد.

کد خبر 359992

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha