چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه عکس " ایران 150 سال پیش از نگاه یک عکاس سوئدی" در فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

نمایشگاه عکس «سون هدین» با عنوان «از دماوند تا کویر» به همت سفارت سوئد در ایران در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود.

«سون هدین» یک عکاس و جغرافیدان سوئدی است که 150 سال قبل به ایران آمده و از سال 1886 تا 1906 در ایران مشغول عکاسی بوده است.

در این نمایشگاه 35 عکس سیاه سفید 70×100 با عنوان «از دماوند تا کویر» مربوط به ایران 150 سال پیش ارایه می شود که کلیه آثار وضعیت اجتماعی، کوشش و به طور کلی زندگی مردم ایران آن دوران را به تصویر می‌کشد.

در کنار این نمایشگاه در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران 10 کتاب از دست نوشته‌های «سون هدین» در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

در حاشیه این نمایشگاه همایشی در روز جمعه 18 آبان از ساعت 15 الی 17 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران با عنوان «سون هدین و ایران» با سخنرانی «دکنر هوکان والکویست» محقق و مسئول بخش آسیایی موزه نژاد شناسی سوئد و ریاست«بنیادسون هدین» و«دکتر رجبی» مولف و مترجم کتاب « کویرهای ایران » به قلم « سون هدین» برگزار می شود.

نمایشگاه تا 23 آبان در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 (جمعه ها از 14 تا 19)از این نمایشگاه دیدن کنند.  

همچنین 18 تا 20 آبان 86 به همت سفارت سوئد در ایران، با حضور سه نوازنده برجسته سوئدی «تریوی تریپ تیک» در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد. [نوازندگان سوئدی در فرهنگسرای نیاوران]

کد خبر 35998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز