همشهری آنلاین: غولهای خودروسازی آمریکایی ساعاتی قبل در دیدار با دونالد ترامپ به بحث و گفتگو در مورد مشکلات خود در ایالات متحده پرداختند و ترامپ خواهان حفظ شرکت‌های آنها در آمریکا شد.

Trump

مهر به نقل از پایگاه خبری «یو اس نیوز» نوشت: ساعاتی پیش «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با غولهای خودروسازی آمریکایی ملاقاتی داشت و در رابطه با حفظ کارخانه آنها در ایالات متحده بمنظور تولید و نیز فروش محصولات در داخل خاک ایالات متحده نکاتی را مطرح کرد.

در این جلسه مدیران عامل شرکت فورد، فیات، کرایسلر و جنرال موتورز حضور داشتند.

در این ارتباط سخنگوی شرکت فورد اعلام کرد: «مارک فیلدز» مدیر عامل فورد در این دیدار نکاتی در مورد اصلاحات مالیاتی شرکت‌های بزرگ و برنامه‌های سیاست تجاری از قبیل سوء‌استفاده از ارز خارجی و نیز «مقررات داده محور» مطرح کرد.

این نخستین دیدار غولهای خودروسازی آمریکا با رئیس جمهور این کشور در شش سال گذشته است. آخرین دیدار آنها، به دیدار با باراک اوباما در سال ۲۰۱۱ میلادی بازمی‌گردد که مهمترین محور آن، ارتقای استانداردهای سوختی خودروها بود.

پیش از دیدار ترامپ، سخنگوی کاخ سفید گفته بود: ترامپ در این دیدار مشتاق شنیدن برنامه خودروسازان آمریکایی در زمینه اشتغال‌زایی است.

ترامپ پیش از این در دوره رقابت‌های انتخاباتی گفته بود شرکتهای خودروسازی آمریکا به جای مکزیک و چین باید در آمریکا خودرو تولید کنند. او غولهای خودروسازی آمریکا را تهدید کرده بود در صورت تداوم تولید در مکزیک و چین، بر واردات محصولاتشان به خاک آمریکا تعرفه ۳۵ درصدی وضع خواهد کرد.

وی در مراسم تحلیف نیز خواستار خرید تولیدات آمریکایی توسط مردم آمریکا شده و تاکید کرده بود: تولید آمریکایی باید منجر به ایجاد اشتغال در داخل خاک آمریکا شود.

کد خبر 359925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha