سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

گروه شهری: حفظ و احیاء میراث معنوی ایران در داخل و خارج از مرزهای جغرافیایی کنونی کشورمان با ایجاد دفتر مطالعات منطقه‌ای میراث معنوی مستحکم‌تر عملیاتی می‌شود.

در آخرین اجلاس یونسکو، دو پیشنهاد ایران از جمله ایجاد مرکز مطالعات حفظ میراث معنوی در منطقه آسیای میانه مطرح و به تصویب نمایندگان کشورهای عضو رسیده است.

فریبرز دولت‌آبادی، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دراین‌باره گفت: در این اجلاس که به ریاست محمدجواد ظریف، نماینده پیشین جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل برگزار شد، کشورهای مختلف، قطعنامه‌هایی را به کمیسیون پیشنهاد می‌کردند که ایران نیز دو قطعنامه را پیشنهاد کرد و به تصویب رساند.

وی همچنین افزوده است: حمایت از میراث معنوی با تأسیس مرکز مطالعات حفظ میراث معنوی در منطقه آسیای میانه و جنوبی و ضرورت پیگیری نخستین کنفرانس جهانی آموزش هنر، پیش از برگزاری دومین اجلاس یونسکو و تصویب منابع آن از محل منابع فرابودجه‌ای یونسکو، قطعنامه‌های پیشنهادی ایران بود که با استقبال کشورهای دیگر روبه‌رو شد.

سی وچهارمین نشست کنفرانس عمومی یونسکو از 24 مهر با حضور اسفندیار رحیم مشائی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمدمهدی زاهدی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و... در جایگاه یونسکو در پاریس برگزار شد.

کد خبر 35949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز